Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304968
Hej :)

Jeg sidder og læser en anmeldelse af et TV herinde på flatpanels, da jeg pludseligt falder over denne sætning:

"Da Sony er på Android-holdet, så modtager deres TV opdateringer til smart-platformen fremadrettet, hvorfor TV’et er en smule bedre rustet mod fremtiden end eksempelvis TV baseret på Tizen eller WebOS. Android Oreo er lige nu ved at udrulle til ældre generationer af TV."

Det fik mig til at undre mig over to ting:

1) Hvis jeg har tænkt mig at benytte Apple TV 4K i mit TV, er styresystem og smart platformen i TV´et så irrelevant?

2) Hvordan ruster det et tv til fremtiden at smart-platformen opdateres?

Mvh
Malthe
#304972
1. Ja.

2. På samme måde som med et ATV eller en Shield: At det bliver ved med at modtage opdateringer af smart-tv platformen og dermed bevarer OG ikke mindst modtager app kompatibilitet over længere tid.

Et ATV/en Shield er så at sige eksterne smart-tv enheder, en Shield endog en ekstern Android-TV platform for nu at understrege lighederne.
#304982
TBC skrev:1. Ja.

2. På samme måde som med et ATV eller en Shield: At det bliver ved med at modtage opdateringer af smart-tv platformen og dermed bevarer OG ikke mindst modtager app kompatibilitet over længere tid.

Et ATV/en Shield er så at sige eksterne smart-tv enheder, en Shield endog en ekstern Android-TV platform for nu at understrege lighederne.
Mange tak for svar!
:)