Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304917
SealDK skrev:Enig - Jeg købte denne NUC brugt på DBA for godt 1 år siden, og ja tænker HDR kan blive en udfordring, så enten opdatering/køb af ny NUC eller evt. en Nvidea Shield - Kan dog godt lide HTPC's fordele.

Har også kigget lidt på 4K projektorer, men ja en ting ad gangen, det koster jo det hele :) :) :)
Nemlig, pris er jo altid en faktor. Det er også min pointe, nemlig at det vil være synd at du bløder 20k for et lækkert TV som er god til HDR, hvis du oplever at din gamle projektor er bedre. Især hvis det lige drejer sig om at give de ekstra 1300 for en shield. Du skal i øvrigt også stadig have 4K HDR film på din NAS eller leje dem før du får noget ud af det også.

4K i sig selv er i øvrigt ikke specielt imponerende sammenlignet med bluray. Det er HDR som gør udfaldet ;)
#304919
JensF skrev:
SealDK skrev:Enig - Jeg købte denne NUC brugt på DBA for godt 1 år siden, og ja tænker HDR kan blive en udfordring, så enten opdatering/køb af ny NUC eller evt. en Nvidea Shield - Kan dog godt lide HTPC's fordele.

Har også kigget lidt på 4K projektorer, men ja en ting ad gangen, det koster jo det hele :) :) :)
Nemlig, pris er jo altid en faktor. Det er også min pointe, nemlig at det vil være synd at du bløder 20k for et lækkert TV som er god til HDR, hvis du oplever at din gamle projektor er bedre. Især hvis det lige drejer sig om at give de ekstra 1300 for en shield. Du skal i øvrigt også stadig have 4K HDR film på din NAS eller leje dem før du får noget ud af det også.

4K i sig selv er i øvrigt ikke specielt imponerende sammenlignet med bluray. Det er HDR som gør udfaldet ;)

Helt enig - Hvis jeg skal have fuld udbytte af skærmen, så skal det understøttes med input signalet.

PS4 har jeg jo, og det er sjovt på 110" HD projektor, men også spændende hvad en ny UHD + HDR fladfætter skærm eventuelt kan gøre ved PS4 oplevelsen.

Ligeledes har jeg Netflix også, og de har da også en del af højere kvalitet mht materialet der.

Min nye satelit reciever er jo også 4K, og ja mange signaler stadigt SD/HD og få UHD kanaler - men tænker opskaleringen ved stadigt har en lille positiv effekt ?

Så selvom der skal investeres lidt mere på sigt, så kan jeg godt med en ny skærm bruge den fra start :)
#306335
Nogen der kan give input til det "bedste" vægbeslag til sådan et Samsung 75" Q9FN ?

Vil jo gerne have skærmen så langt ind til væggen som muligt.
#306421
OPDATERING:

Tog min endelige beslutning i går, og efter samtale med sælger (inlusiv garanti for udbetaling af difference hvis prisen falder Black Friday), afsluttede vi handlen omkring et Samsung 75" Q9FN.

Ift. ophæng, valgte jeg at lede efter et beslag selv, og har fundet frem til dette:

https://www.foetex.dk/elektronik/tv-oph ... ricerunner

Nu glæder jeg mig bare til ny fladskærm ankommer Tirsdag næste uge :)

Igen tak til ALLE herinde, fantastisk forum, og jeres test af skærme her på Flatpanels, samt jer brugeres super gode input og meldinger i tråden her, har helt sikkert værende af afgørende for mit valg!

Mange Mange Tak og rigtig god TV kiggeri til Alle ;)
#306444
George1 skrev: 28. nov 2019, 11:46 Rigtig godt valg, tillykke med dyret.👍
Må man spørge hvad du gav for det ?
Måske du også kommer med noget bruger info, når tid er.
Mange tak George! ;)

Jeg gav 23.000,- for det

Ville egentligt gerne have været/ventet til under 20.000,- Men da jeg var i Elmutanten for at se Q9 i en 65" version for 2 uger siden, oplyste de mig at de iøvrigt kun havde 4 på lager (altså af 75").
Og der hvor jeg endte med at handle, havde de lige solgt de sidste, men fik en lille sending ind på mandag... Så jeg tænkte umiddelbart at det måske er ved at være slut med den model der, så derfor jeg slog til nu. :)

Synes også 23.000,- er meget for et TV (for mig), har kun 1 gang givet 20.000,- for TV før, og det var et "400kg" tungt 29" Sony Triniton fra ca. 1991 - det havde jeg så også stående indtil 2009
(iøvrigt "købt for 1 krone i FONA", dvs. afbetal i gud ved hvor mange år, og køb så for 1 krone til sidst hahaha)

Skal da nok give et besyv med når jeg har kørt med Q9'eren her et stykke tid :)
#306455
bendix skrev: 28. nov 2019, 15:16 Jeg kunne personligt godt tænke mig at se hvordan du fik din 75” ind i din stue 😊, har du billede
På forhånd mange tak
Den leveres først på Tirsdag, men ja kan da godt smide et billede op, når den hænger på væggen :)
#306456
George1 skrev: 28. nov 2019, 15:36 Må håbe det bliver billigere til BF, så har du lidt til julegaver😉
Ja kunne være dejligt ;)

Men tror det ikke, de ville også kun give mig sikkerhed ift. blackfriday og en evt udbetaling af difference - så hvis TV falder i næste uge, så er det bare synd.. :)

Det tænkte jeg jo lidt over - er det fordi de reelt mener der er stor potentiale for et fald i pris indenfor de næste 30. dage ?

Men igen, jeg fornemmer der ikke er mange skærme tilbage af denne model hos de 2 forhandlere i danmark, så må bare æde den :)

Man kunne jo også forstille sig, at butikkerne laver en optjekning dagen inden black friday - og vurderer om visse produkter skal pilles af BF tilbud, fordi de har solgt "mange" af dem i den seneste måned, og derved vil skulle igang med at udbetale en del i difference - omvendt set ved jeg ikke om man "flueknepper" så meget (et simpelt excell kan jo typisk pr. automatik trække disse oplysninger fra deres system) - men jeg opfatter alligevel at butikkerne måske ikke har så stor avance på nogle af de store skærme her, anyway ;)
#306459
Ikke for at tage glæden fra dig, da du sikkert har gjort dig dine overvejelser, men alt for dyrt, hvis du spørger mig, især hvis man eksempelvis sammenligner med Sony XF9005 til 13.000 kr., som dog ser ud til at være udsolgt.
Da du ser ud til at vægte HDR-gengivelsen højt, er der måske ikke så mange alternativer, ellers mener jeg Philips 75PUS8303 til 9.999 kr. til klubpris hos Elgiganten er mere spiselig, dog med IPS-panel, dermed ikke HDR-gengivelse i top, men utrolig meget TV for pengene...
#306484
Supergris skrev: 28. nov 2019, 17:06 Ikke for at tage glæden fra dig, da du sikkert har gjort dig dine overvejelser, men alt for dyrt, hvis du spørger mig, især hvis man eksempelvis sammenligner med Sony XF9005 til 13.000 kr., som dog ser ud til at være udsolgt.
Da du ser ud til at vægte HDR-gengivelsen højt, er der måske ikke så mange alternativer, ellers mener jeg Philips 75PUS8303 til 9.999 kr. til klubpris hos Elgiganten er mere spiselig, dog med IPS-panel, dermed ikke HDR-gengivelse i top, men utrolig meget TV for pengene...

Helt okay, for glæden kan du heller ikke tage fra mig :)

Er ret velovervejet køb, og føler klart det er det rigtige valg, og ikke kun grundet HDR men adskillige faktorer der har gjort udslaget.

Og mht pris, som du kan se i trådstarter, så er de skærme jeg har haft som mulige stadigt i et prisleje af ca. 20k+, Og denne skærm har været valgt i mine tanker de sidste uger.

2 priser pt. på hhv. 29k og 23k, forventer ikke meget af BF, og med få antal skærme i de 2 forretninger der forhandler denne skærm, så er det okay med de 23k (med prisgaranti ift. BF).