Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304706
Hej flatpanels!

Jeg har igennem “tilbudsjagten” bemærket at de ovennævnte to 75” tv begge er på tilbud(link nederst)! Samtidig står der jo, at et TV ikke nødvendigvis er anbefalet, bare fordi det er på tilbudsjagten!

Derfor vil derfor høre jer herinde, om I kan anbefale mig en af dem (og om prisen rent faktisk er god, eller om det er et ‘fup-tilbud’)

TV’s anvendelse vil mest bestå af at se nyheder, børnefilm, Formula 1 samt en film i ny og næ.

Jeg har selv noteret mig at Samsung TV’et har HDR10+, men til gengæld kun har to HDMI stik.

Jeg regner med at kører det hele igennem et Chromecast Ultra.

På forhånd tak for hjælpen! :) :) :)


SAMSUNG UE75RU6025KXXC
(https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner)

Sony 75" XG80
(https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all)
#304708
Vil anbefale dig at vente til Black Friday sidst i denne måned hvis muligt.. Der vil dagen igennem på denne side blive opdateret med tilbud, aktiviteten vil være stor, der vil blive anbefalet modeller.. Du kan også altid spørge ind til modeller du kommer om ved.
#304712
Hvis du ikke kan vente til Black Friday, så ville jeg ud fra specifikationer vælge Sony som har et bagbelyst VA panel med lysdioder spredt bag skærmen, som gør at lyset bliver fordelt mere ensartet på skærmen. Samsung har et kantbelyst VA panel med lysdioder spredt langs kanten hvor baggrundslyset fordeles mere uensartet.
#304715
Vær opmærksom på at et billigt bagbelyst, med få lysdioder, ikke er bedre end et kantbelyst, mange billige skærme er bagbelyste.
Du skal op i bagbelyst med opdelte zoner før det batter, men så er det helt andre priser.
#304719
Mere her

Globulus skriver:

"Hvis et LCD TV er er smalt og fladt i den øverste halvdel mens det er tykt i den nederste halvdel for at huse elektronikken og højttalerne, så benytter det Edge-LED.

Hvis det er en tyksak hele vejen op - ofte med en næsten symmetrisk form fra top til bund - så benytter det Direct LED."

viewtopic.php?f=2&t=42014&start=20

HDR10+ er vist Panasonic og Samsung's og svar på Dolby Vision, sammen med 20th Century Fox, Warner Brothers og Amazon Prime Video.
Senest rettet af PeterD 3. nov 2019, 13:27, rettet i alt 2 gange.
#304723
10+ som Samsung benytter og Dolby vision som der er i andre tv, er noget du benytter når du ser en udsendelse med HDR som f.eks på visse serier og film på Netflix.. Det er ikke i alm tv kanaler... Den HDR som disse 2 tv kan yde er ikke ret god, jeg ville slet ikke benytte det hvis det var mig.., For at få et ok HDR efter min mening skal du have bagbelyst tv med mange zoner, hvis det skal være godt HDR skal du benytte et OLED tv.. Så jeg ville glemme dette kriterie hvis jeg var dig.