Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vahr89
#304548
Jeg købte i mandags et 65" LG SM9010 og var ret begejstret for billedet og hele tv'et da jeg så det i butikken. Jeg fik i butikken lov til at se hvordan billedet performede i forskellige situationer, blandt andet i forbindelse med fodbold.

I går aftes sad jeg så og skulle se fodbold og jeg må indrømme at jeg blev noget så skuffet. Der kom nærmest en slange efter bolden når den blev spillet langs jorden, røg bolden op i luften blinkede den og forsvandt nærmest. Der var også tydelig motion blur efter spillerne.

Er det et generelt problem med denne model, eller har jeg bare fået en dårlig version?

I forbindelse med købet fik jeg en kalibrering med i prisen, kan det have ændret på nogle indstillinger som gør der nu er motion blur?

Det skal lige tilføjes at jeg ikke har tv gennem kabel, men streamer alt via de indbyggede apps i tv'et, i tilfælde af det kan være en årsag? Dog var det ikke et problem på mit næsten 9 år gamle Sony tv, hvor det kørte via chromecast.
Af Beckham
#304552
Umiddelbart tænker jeg at streaming delen kan være en del af problemet. Streaming og fodbold er sjælden en super god kombination. Stadigvæk et stykke fra niveauet som vi har på almindeligt kabel tv. Jeg kan se du skriver du har brugt Chromecast før, men hvad var størrelsen på dette tv?