Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasHA
#304544
Hej,

Jeg har et Samsung ue46d8005 som jeg er/har været utrolig glad for. Dog er der ved at komme så mange lodrette striber på tv'et når jeg bruger det, især ved grønne billeder, at jeg tænker det snart er tid til en nyt... men hvilket??

Jeg håber i kan hjælpe mig derude, hvis jeg giver lidt kriterier?

Jeg vil gerne ha et sublimt billede. Det skal være godt til sport, fantastiske film og natur scenarier og et tv, hvor man virkelig får en sublim oplevelse af billedet.

Kort sagt jeg vil ha' et TV til film og tv.

Stikkene skal vende lodret som på mit eksisterende

Størrelsen må ikke være størrer end 50" (55") og ikke mindre end 46"

Minimalistisk i design

Det må ikke være plasma


Jeg er ligeglad med:

Indbyggede højtalere, da jeg har det eksternt.

SMART funktioner

APPs, telefon gimmiks og andet man kan bruge mobil og tv til

WEBcam

Internet

Det må ikke være Philips, Dentax eller no name

Jeg syntes det er en jungle at finde ud af, så håber på lidt hjælp :-)

Mit budget ligger omkring de kr.10.000
Af ThomasHA
#304554
Troede plasma var de her store tykke skærme med blæsere som fylder en del som et ældre LCD tv? Det må gerne være plasme hvis bare det er et tyndt tv :-)
Af PeterD
#304556
[/quote]
ThomasHA skrev:Troede plasma var de her store tykke skærme med blæsere som fylder en del som et ældre LCD tv? Det må gerne være plasme hvis bare det er et tyndt tv :-)
:)

Plasma produktionen er desværre stoppet for længe siden.
Det er enten LCD eller OLED nu.

Samsung laver ikke OLED skærme (endnu).
Det er LG som laver panelerne til Sony, Panasonic, LG og Philips men kun i +55"..
Af Grandahl
#304557
bedste kvalitet er OLED ja, er ikke helt med på om du kunne rumme et 55” tv? OLED laves ikke i mindre end 55”

Vi er der efterhånden hvor de billigere 2018 modeller er ved at være udfaset, og dermed også de rigtig gode tilbud på dem.. Hvis der stadig er en LG C8 OLED ville jeg gå med den, ellers kommer Black Friday om en måneds tid ca.. Der kunne der åbne sig muligheder for besparelser..

Plasma er udgået for længe siden, de er i øvrigt slet ikke tidssvarende længere, så glem dem.