Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bull
#304462
Hvilket tv har i anmelder fra Flatpanels enlig selv???

kunne da være lidt sjovt at se..
og i må da gerne skrive en begrundelse ;)

Og hvis der er andre anmelder så giv da et skud ;) :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304464
Herhjemme i privaten står et 55" LG E6 og et 50" Panasonic VT20. Vi har også haft en lang række LCD TV gennem tiden, men de er enten solgt videre (senest et 52" Sharp LE820) eller stået af. Det er valgt baseret primært på billedkvalitet.

Når man løbende tester de seneste nyeste TV, så kan man lidt bedre kontrollere kriblen i fingrende, når der kommer nyt. Dog må det erkendes, at alle herhjemme synes, at 55 tommerne i stuen er ved at være for lille. Den må være skrumpet ind med årene :)

Egentlig er tanken, at vi springer direkte fra 55 til 75+ tommer herhjemme, men priserne på high-end 75+ tommer skal presses lidt mere.

Og så står der ellers alverdens bokse og dimser, fra Apple TV og Chromecast til Roku og FireTV til PlayStation og Xbox. Hvad der er tilsluttet på et givent tidspunkt varierer lidt, idet der "kun" er 4 HDMI-indgange i moderne TV.
Af Bull
#304469
Rasmus Larsen skrev:Herhjemme i privaten står et 55" LG E6 og et 50" Panasonic VT20. Vi har også haft en lang række LCD TV gennem tiden, men de er enten solgt videre (senest et 52" Sharp LE820) eller stået af. Det er valgt baseret primært på billedkvalitet.

Når man løbende tester de seneste nyeste TV, så kan man lidt bedre kontrollere kriblen i fingrende, når der kommer nyt. Dog må det erkendes, at alle herhjemme synes, at 55 tommerne i stuen er ved at være for lille. Den må være skrumpet ind med årene :)

Egentlig er tanken, at vi springer direkte fra 55 til 75+ tommer herhjemme, men priserne på high-end 75+ tommer skal presses lidt mere.

Og så står der ellers alverdens bokse og dimser, fra Apple TV og Chromecast til Roku og FireTV til PlayStation og Xbox. Hvad der er tilsluttet på et givent tidspunkt varierer lidt, idet der "kun" er 4 HDMI-indgange i moderne TV.

Ja synes også mit 55" er skrumpet en del med årene hehe..
men ja det koster også em del hvis man vil have større samt oled mm.

hvad synes du så ellers om dit LG..
skal det være LG næste gang igen eller ??

tak for den fine respons :)
#304473
Jeg hoppede på et Sony AF9 under Black Friday sidste år. Som Rasmus, så lægger alle de mange tests lidt en dæmper på lysten til at skifte TV, da jeg har andre TV stående mere end halvdelen af året.

Jeg kom fra et Sony XC85, som blev købt da jeg var ret begejstret for modellen da jeg testede den i sin tid. Da vi ofte tester modellerne ret tidligt, så ventede jeg dog til der var lidt rabat at få i butikkerne. AF9 blev købt da jeg ville over i 65” OLED, men jeg var frem og tilbage imellem LG E8 og AF9, hvor jeg til sidst tog AF9, da jeg synes Sony lige har det sidste overtag på billedet generelt.

75” kunne være fedt, men det vil fylde min væg 100% ud, og det kommer til at se lidt spøjst ud.

@hunden: jeg forstår ikke helt din kommentar. Tænker du i baner af betaling i naturalier? Den vil jeg i hvert fald godt skyde ned. Der er ingen producenter, som tilbyder et Tv (eller andet) i bytte for en god anmeldelse. Jeg synes der er en ret sympatisk tone når det kommer til udlån og selvom alle naturligvis gerne vil have ros, så er der ikke nogen der forsøger at presse noget igennem. Man kan diskutere lidt frem og tilbage når der er kritik, men det er sagligt.
Af dieseldk
#304476
Torben Rasmussen skrev: @hunden: jeg forstår ikke helt din kommentar. Tænker du i baner af betaling i naturalier? Den vil jeg i hvert fald godt skyde ned. Der er ingen producenter, som tilbyder et Tv (eller andet) i bytte for en god anmeldelse. Jeg synes der er en ret sympatisk tone når det kommer til udlån og selvom alle naturligvis gerne vil have ros, så er der ikke nogen der forsøger at presse noget igennem. Man kan diskutere lidt frem og tilbage når der er kritik, men det er sagligt.
Får producenterne mulighed for at læse test inden de offentliggøres på siden, eller er det sådan mere enkelt punkter der tages op? Det kan jo virke useriøst hvis man kommer med kritik som egentligt rettes af en funktion man har overset eller misforstået, så er det jo fint at afklare det inden.
Af Bull
#304493
Torben Rasmussen skrev:Jeg hoppede på et Sony AF9 under Black Friday sidste år. Som Rasmus, så lægger alle de mange tests lidt en dæmper på lysten til at skifte TV, da jeg har andre TV stående mere end halvdelen af året.

Jeg kom fra et Sony XC85, som blev købt da jeg var ret begejstret for modellen da jeg testede den i sin tid. Da vi ofte tester modellerne ret tidligt, så ventede jeg dog til der var lidt rabat at få i butikkerne. AF9 blev købt da jeg ville over i 65” OLED, men jeg var frem og tilbage imellem LG E8 og AF9, hvor jeg til sidst tog AF9, da jeg synes Sony lige har det sidste overtag på billedet generelt.

75” kunne være fedt, men det vil fylde min væg 100% ud, og det kommer til at se lidt spøjst ud.

@hunden: jeg forstår ikke helt din kommentar. Tænker du i baner af betaling i naturalier? Den vil jeg i hvert fald godt skyde ned. Der er ingen producenter, som tilbyder et Tv (eller andet) i bytte for en god anmeldelse. Jeg synes der er en ret sympatisk tone når det kommer til udlån og selvom alle naturligvis gerne vil have ros, så er der ikke nogen der forsøger at presse noget igennem. Man kan diskutere lidt frem og tilbage når der er kritik, men det er sagligt.


Tak for den fine beskrivelse...

er du så på jagt efter nyt tv til black friday igen i år?
i så fald hvilket ??

det må dælme være lækkert at få de nye modeller hvem til test, hvor lang tid har i dem så enlig ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304495
Vores faste procedure er, at vi typisk har et TV i 2-3 uger, hvorefter det afhentes igen. Det tager noget tid at køre hele testproceduren igennem med målinger, kiggetests, undersøgelser baseret på brugerfeedback osv.

Jeg kigger personligt efter et 77" OLED på Black Friday, men det skal stå til en skarp pris for ellers venter jeg bare et år endnu. De nye spilkonsoller mv. kommer alligevel først sent i 2020.
#304496
Jeg ef personligt ikke på jagt efter nyt allerede nu. Jeg er fint tilfreds med AF9.

Pt har jeg Philips 934 stående, og den ender nok med at være her lidt længere end 3 uger. Jeg er lidt presset på arbejdet (mit rigtige arbejde), så tiden til test er mere begrænset. Philips er ret large med udlånstiden, så jeg har lidt slack.

Efter denne sidste test, så er der sandsynligvis ikke flere modeller på bænken før til foråret, så der kommer lidt ro på igen. Næste projekt bliver nok Beosound Stage og måske en privat session med BeoVision Harmony.
Af Bull
#304503
Rasmus Larsen skrev:Vores faste procedure er, at vi typisk har et TV i 2-3 uger, hvorefter det afhentes igen. Det tager noget tid at køre hele testproceduren igennem med målinger, kiggetests, undersøgelser baseret på brugerfeedback osv.

Jeg kigger personligt efter et 77" OLED på Black Friday, men det skal stå til en skarp pris for ellers venter jeg bare et år endnu. De nye spilkonsoller mv. kommer alligevel først sent i 2020.

så kan man da godt lige nyde det til en god film også ;)

håber du finder et kanon tilbud
Af Bull
#304504
Torben Rasmussen skrev:Jeg ef personligt ikke på jagt efter nyt allerede nu. Jeg er fint tilfreds med AF9.

Pt har jeg Philips 934 stående, og den ender nok med at være her lidt længere end 3 uger. Jeg er lidt presset på arbejdet (mit rigtige arbejde), så tiden til test er mere begrænset. Philips er ret large med udlånstiden, så jeg har lidt slack.

Efter denne sidste test, så er der sandsynligvis ikke flere modeller på bænken før til foråret, så der kommer lidt ro på igen. Næste projekt bliver nok Beosound Stage og måske en privat session med BeoVision Harmony.

er spændt på at høre din anmeldelse af Philips 934
har tit overvejet Phillips, nk mest for at prøve oplevelsen af Ambilight O-O