Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#304373
Der er en kvalitets/farve forskel på Samsungs QLED og deres alm. led kan ej hidse mig op over det, måske der er en enkelt der tror at QLED er det samme som OLED, men enhver nogenlunde normal forbruger, der giver min kr 7000 for en skærm er udemærket godt klar over, om det er et OLED panel eller ej.
#304375
Det er så LANGT fra sandheden!
Der findes MASSER af potentielle købere derude, der aner ABSOLUT intet om teknikken bag, men blot har hørt noget om, det min. skal være 100 Hz...

Lasses link giver syn for sagen og samtidig et godt grin.Tak for det... :)
Af George1
#304376
Måske fra din sandhed ikke fra min, der er sgu ikke mange der ikke ved om det er et OLED eller et QLED de slæber med hjem.
Ligesom der er nogle der har ondt i nummer?, af at Samsung giver en telefon med i købet, men det er jo ikke meget anderledes når Sony giver en PS4 med.
#304380
Der kan jeg så gentage: Det ER der!
Eksemplet siger det jo meget godt...

Det er jo ikke alle, der holder sig orienteret på Flatpanels! De fleste af mine venner aner ABSOLUT intet om TV eller lign.!
Prøv f.eks at spørge én af dine tilfældige bekendte hvad "HD" er?

Måske mere relevant: Hvad er forskellen på et OLED-TV og et QLED-TV?
#304405
Jeg møder ofte personer, som spørger om råd, som bestemt ikke har forstået, at der er forskel. Det er ret forudindtaget, at tro, at alle har sat sig lige så godt ind i emnet som du. Der er adskillige tråde herinde, hvor trådstarter kommer med troen om, at de to teknologier er det samme.
Af George1
#304406
Min pointe var at en der giver min kr 7000 for en skærm godt ved om han har købt en QLED eller OLED, men det er åbenbart ikke korrekt, så bare at sige go lørdag herfra.
Af lennon
#304407
George1 skrev:Min pointe var at en der giver min kr 7000 for en skærm godt ved om han har købt en QLED eller OLED, men det er åbenbart ikke korrekt, så bare at sige go lørdag herfra.
Det tror jeg såmænd også du har delvis ret i. Problemet er,at mange QLED købere tror,at de har købt noget andet end LCD. Faktisk lykkedes det allerede Samsung i sin tid, at få folk til at tro at LED var noget andet end LCD . .
Af PeterD
#304408
lennon skrev:
George1 skrev:Min pointe var at en der giver min kr 7000 for en skærm godt ved om han har købt en QLED eller OLED, men det er åbenbart ikke korrekt, så bare at sige go lørdag herfra.
Det tror jeg såmænd også du har delvis ret i. Problemet er,at mange QLED købere tror,at de har købt noget andet end LCD. Faktisk lykkedes det allerede Samsung i sin tid, at få folk til at tro at LED var noget andet end LCD . .
Det er dét!

Hvad er egentlig "PUHD"?

Et nyt ord som er dukket op i år..

Hvad er der galt med deres "PQI ( Picture Quality Index) som de kørte med de sidste 2 år..?
Brugeravatar
Af BlueFox
#304410
LG skærme lider af Burn-in risiko, og Samsungs produkter lider af Burning risiko.
Jeg ved godt hvad jeg helst vil undgå. :D