Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ksoerens
#304245
Jeg har en forholdsvis ny Samsung HD recorder med "smart-tv" funktionalitet osv. Og desuden bruger jeg min laptop til streaming tjenester som f.eks. Netflix og HBO.

Da mit gamle fladskærms TV kun er på 42" overvejer jeg derfor at købe en ny (og større) fladskærm - men UDEN tuner og smart-tv funktionalitet. Størrelse gerne 55". For reelt er det kun skærmen jeg har brug for - alt det andet sørger min HD recorder og laptop for.

Men jeg har forgæves søgt efter sådanne skærme - der er måske slet ikke et marked for disse?

Mvh

Ken Sørensen
Af jng
#304250
Den socialdemokratiske mindretalsregering har endnu ikke fremsat et lovforslag og fået vedtaget, at det påbydes indehavere af tv-apparater at anvende den indbyggede tuner. Men et sådant forslag er måske på vej, da brug at en separat tunerenhed i forbindelse med tv-apparater (som pr. definition er forsynet med en tuner) samlet set er mere strømforbrugende. Jo da, vi elsker skam Den Europæiske Union...
Brugeravatar
Af Naiera
#304253
ksoerens skrev: Men jeg har forgæves søgt efter sådanne skærme - der er måske slet ikke et marked for disse?
Nej, det kan slet ikke svare sig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304259
I forbindelse med, at vi har lagt produkter i TV-databasen er vi heller ikke stødt på en eneste uden tuner. Jeg har ellers ofte spurgt producenterne, om tiden ikke er inde til et 'streaming TV'? Ingen analoge ind/udgange, ingen tunere. Kun HDMI, WiFi og en platform med apps. Jeg tror, at der er et marked for det.

PS: Hvis du er glad for løsningen med laptop tilsluttet PC, så skal jeg ikke nødvendigvis tale dig fra dem. Bemærk dog, at PC/laptop generelt ikke er en god løsning til videostreaming idet flere tjenester ikke leverer deres højeste kvalitet til browsere, dels er PC/laptop låst til en speciel billedfrekvens, hvorfor meget video vil hakke svagt. Hvis du ofte bruger streamingtjenester så kig eventuelt på en løsning som Apple TV (med tvOS).