Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ErikV
#304154
Hej folkens,

Jeg har ikke det store kendskab til TV, Panels, om det skal være UHD, LED eller hvad det skal være.

First of all: Jeg er B&O elsker, og har en masse B&O udstyr, og har den nye stage på vej, og har hørt at den går bedst med LG tv.

Jeg står i dag og har 55UH661V (https://www.lg.com/uk/tvs/lg-55UH661V)

Men jeg ønsker at opgradere til en større skærm, dag jeg sidder i en stor stue.

Jeg er dog i tvivl, om jeg skal gå med en 65, 70 eller en 75".

Jeg har set på disse 3 modeller, og jeg kan ikke finde ud af, hvilke der er "bedst" af disse. Hvis i kender til andre LG tv i samme størrelse, der er bedre og i samme prisleje vil jeg gerne se dem!

1. 65" LG 65" UHD TV 65UK6300

2. LG 70" 4K UHD Smart TV 70UM7100

3. LG 75" UHD TV 75UK6500

Som jeg kan læse det, så er nogen folk lidt utilfredse med 75'ern hvor andre elsker det - Årsagen er, at de mener skærme-billedet ikke er særlig godt, hvis man ser det fra siden, det er "kun godt" hvis man sidder og ser direkte ind i skærmen, og så er black-spotsne lidt dårlige.

Er der en haj herinde, der kan prøve at sige lidt om de forskellige/måske drage nogle sammenligner til mit nuværende (som jeg egentlig er godt tilfreds med, udover størrelsen)

Mvh
Brugeravatar
Af bbplayer
#304158
Synes du ser på de forkerte skærme.
Og UHD og LED er ikke samme betegnelse for noget der.
UHD er opløsningen altså 2160p ,
LED er tvpanel typer, hvor du også får OLED. LED er typisk IPS og VA paneler, IPS har bedste vinkler fra siden , VA har bedste sort.
Du skal se på OLED skærme.

LG har OLED65B8 https://www.pricerunner.dk/pl/2-4635015 ... ign-Priser
Som det billigste og bedste.
Af George1
#304159
George1 skrev:Det vil gøre det lidt nemmere at rådgive, hvis du fortæller hvor langt du sidder fra din skærm.
Obs ved godt du vil have LG, men hvis du går med 75" har Power lige nu Panasonic 780 75" til kr 9999 så får du også en bedre billedkvalitet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#304160
George1 skrev:
George1 skrev:Det vil gøre det lidt nemmere at rådgive, hvis du fortæller hvor langt du sidder fra din skærm.
Obs ved godt du vil have LG, men hvis du går med 75" har Power lige nu Panasonic 780 75" til kr 9999 så får du også en bedre billedkvalitet.
Men ikke hvis han vælger OLED :) 65"
Af Supergris
#304170
Hvorfor tror, at den nye Stage går bedst med TV fra LG?
Så vidt jeg kan læse mig frem til, fungerer den sammen med HDMI ARC, som langt de fleste nyere TV er udstyret med, så jeg vil sige, der er frit valg på alle hylder...

bbplayer, det nytter vel ikke meget, at linke til et TV, der ikke længere er på lager?
Brugeravatar
Af bbplayer
#304173
Supergris skrev:bbplayer, det nytter vel ikke meget, at linke til et TV, der ikke længere er på lager?
Så lærer du lidt idag :)

ONLINE er en løsning, der er stadig mange butikker, hvis du bevæger du udenfor og køber det i butikkerne, som har det på lager forskellige steder i Danmark.

Så lager jo, bare ikke for dem som vil købe online, som du tænker.
Af ErikV
#304178
George1 skrev:Det vil gøre det lidt nemmere at rådgive, hvis du fortæller hvor langt du sidder fra din skærm.
Jeg sidder ca 5-6 meter fra min skærm :)
Af ErikV
#304179
bbplayer skrev:Synes du ser på de forkerte skærme.
Og UHD og LED er ikke samme betegnelse for noget der.
UHD er opløsningen altså 2160p ,
LED er tvpanel typer, hvor du også får OLED. LED er typisk IPS og VA paneler, IPS har bedste vinkler fra siden , VA har bedste sort.
Du skal se på OLED skærme.

LG har OLED65B8 https://www.pricerunner.dk/pl/2-4635015 ... ign-Priser
Som det billigste og bedste.
Hej, tak for svar! :)

Men hvis man sammenligner det tre her, som ligger i et lidt andet prisleje, hvad vil så være mest fordeltagtigt? Hvad taler for den ene, frem for den anden?
Af ErikV
#304180
Supergris skrev:Hvorfor tror, at den nye Stage går bedst med TV fra LG?
Så vidt jeg kan læse mig frem til, fungerer den sammen med HDMI ARC, som langt de fleste nyere TV er udstyret med, så jeg vil sige, der er frit valg på alle hylder...

bbplayer, det nytter vel ikke meget, at linke til et TV, der ikke længere er på lager?
Jeg har bare hørt, at man får en feature mere, hvis man kobler den op med et LG-tv + Så har jeg altid været fan af LG og deres interface/panel
Af ErikV
#304181
bbplayer skrev:Synes du ser på de forkerte skærme.
Og UHD og LED er ikke samme betegnelse for noget der.
UHD er opløsningen altså 2160p ,
LED er tvpanel typer, hvor du også får OLED. LED er typisk IPS og VA paneler, IPS har bedste vinkler fra siden , VA har bedste sort.
Du skal se på OLED skærme.

LG har OLED65B8 https://www.pricerunner.dk/pl/2-4635015 ... ign-Priser
Som det billigste og bedste.
Hvis vi nu sammenligner de 3 jeg har linket til (medmindre i kender til et andet, bedre LG i samme prisleje) med det TV jeg har i dag, vil der så være forskel på grafikken til ét af dem, kontra det jeg har i dag? Og hvor vil jeg se den største forandring? :)
Af ErikV
#304182
bbplayer skrev:Synes du ser på de forkerte skærme.
Og UHD og LED er ikke samme betegnelse for noget der.
UHD er opløsningen altså 2160p ,
LED er tvpanel typer, hvor du også får OLED. LED er typisk IPS og VA paneler, IPS har bedste vinkler fra siden , VA har bedste sort.
Du skal se på OLED skærme.

LG har OLED65B8 https://www.pricerunner.dk/pl/2-4635015 ... ign-Priser
Som det billigste og bedste.
Hvis vi nu sammenligner de 3 jeg har linket til (medmindre i kender til et andet, bedre LG i samme prisleje) med det TV jeg har i dag, vil der så være forskel på grafikken til ét af dem, kontra det jeg har i dag? Og hvor vil jeg se den største forandring? :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#304186
De er alle tre lige ringe, så du får hvad du betaler for der.

hvis der skal være lidt forskel , så skal du se på serien "6" eller "7"000 , så har du kun 1 af dem, og det er nok den som er lidt bedre, hvis den kan blive det der.
Af ErikV
#304191
Så bbplayer, det du siger er, at alle de 3 fjernsyn her, er nøjagtig ligeså "ringe" som det jeg har herhjemme?

Jeg synes selv, at det jeg har i dag er helt fint, og derfor spørger jeg bare til råds hvilket et jeg burde vælge - det dækket fint mit behov