Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Symac
#304027 Hej alle,

Vi er på udkig efter en 75" TV da vi har knap 6 meter til væggen. Eller er 65 tilstrækkeligt?

Budgettet er på max 10.000 DKK

Vi vil gerne have at TV har indbygget Airplay 2 og Chromecast - hvis det er muligt.

Har kig på ovennævnte Samsung. Har i andre anbefalinger?

TV bruges til Netflix, Sport, streaming og PS4.

MVH
David
Af Supergris
#304059 Det er ikke noget med at "overvej evt. også"!
Det Panasonic, PeterD linker til, er klart at foretrække i forhold til det Samsung, du ellers har kig på.
75" er ligeledes bestemt at foretrække; i særdeleshed når vi er oppe i den afstand, der er tale om.

Hvis du bestemmer dig for Panasonicen, skal du nok være ret hurtig, da den kun er på bud weekenden over, og du nok ellers skal vente en god måneds tid, hvis det overhovedet kommer på tilbud igen...

Efter min mening er det indiskutabelt det bedste bud på et stort TV i denne prisklasse; ja, faktisk et af de bedste bud på et fornuftigt TV overhovedet på dagens marked, så hvis man er på udkig efter nyt TV, så er der ikke meget at betænke sig på, da der jo er 30 dages returret
Der er i hvert fald tale om utroligt meget TV for pengene...

Her er et direkte link til tilbuddet:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

og nej; jeg er ikke ansat! :)
Brugeravatar
Af Symac
#304066 Tak i to :)

Vi har været ude og kigge lidt på TV i dag og må konstaterer at den Samsung ikke så så skarp ud i forhold til FX LG UM7510, "Philips The One 65".

De havde ikke Panasonic fremme så vi kunne se den, hvilket var meget ærgerligt. Pana har ikke airplay eller indbygget Chromecast?
Af Supergris
#304068 Så må du købe katten i sækken.
Du kan alligevel ikke bedømme billedkvaliteten i butikken, da der er for mange ukendte faktorer, og forholdene er anderledes end derhjemme i stuen.
75" egner sig betragteligt bedre til en afstand på 6 meter, så hvis muligheden er der, så er det spild af tid at kigge på 65".
Det er TV med Android, som har Chromecast indbygget, men det kan meget nemt løses med eksterne enheder.
Jeg mener ikke, man skal købe et TV efter styresystemet, da det som regel alligevel hurtigt bliver forældet, og de ofte er udstyret med for ringe processorkraft, så oplevelsen kunne være bedre...
Senest rettet af Supergris 18. okt 2019, 20:41, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#304071 Jeg vågner det ene øje og sige at du skal stå tidligt op i morgen.

Den størrelse, pris og (velkendte) Panasonic billedkvalitet får du/I ikke igen med det samme, så der er vel ikke meget at tænke over.

Og nej Samsung RU er ikke noget match selvom sælgeren måske vil påpege dette.

Selvfølgelig jonglerer man ikke lige rundt med en 75" skærm som også kræver sin bil/trailer?, men der er vel 14 dagens returret, hvis du hellere vil have et andet mærke eller beslutter dig for at vente, men teknologien står som bekendt aldrig stille (selvom der, helt generelt, ikke sker det voldsomme på billedkvalitetsfronten fra år til år)

En kommentar om dine overvejelser kunne være spændende, for den størrelse kræver at man vel er 2 til at bære tv'et.. :)
Af Supergris
#304072 Det udtryk har jeg nu ikke hørt før?
TVét har nu med jævne mellemrum været nede i tilbudsprisen. Jeg mener der skal gå 3 - 5 uger, før man må kalde den tidligere pris "normalprisen".
Vejl. udsalgspris er 29.999 kr.
Da der er tale om et TV fra sidste år, er der begrænset antal, så jeg tror, der er god chance for, de er udsolgt meget snart.

Som jeg skrev tidligere er der 30 dages returret og ikke 14 dage, som du formoder!

Fandt lige en test, hvor det også ser ud til, de er imponerede, og det til en helt anderledes pris:

https://lydogbillede.dk/test/11/fire-75 ... x-75ex780/

Deres konklusion er helt som min, nemlig et rigtigt godt TV; kun til HDR er det ikke overbevisende, men det samme er stort set tilfældet for alle andre TV i prisklassen.
Senest rettet af Supergris 18. okt 2019, 20:56, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Af Symac
PeterD skrev:En kommentar om dine overvejelser kunne være spændende, for den størrelse kræver at man vel er 2 til at bære tv'et.. :)

Ja, der vil være fin plads til TV'et :) og bestiller nok med levering til kantsten, hvis jeg vælger dette TV.

Vi var ligeledes meget imponeret over Sony XG65, men det er selvfølgelig også en helt anden prisklasse.

Umiddelbart er vi lidt forelsket i "Philips the one" efter vores besøg hos Elgiganten og Power i dag. Har i erfaring med den?
Brugeravatar
Af Symac
Supergris skrev:Gå efter 75" og glem alt andet!
Philipsen i 75" koster det dobbelte af dit budget, så som jeg skrev tidligere er valget yderst simpelt, men måske det allerede er for sent...

Ved du så i forhold til vægmontering? Pana vejer knap 54 kg uden "stand" og det er ca 20kg. mere end tilsvarende 75 " som jeg lige ser det :)
Af lennon
#304097 Symac_ som nævnt længere oppe, så kan du IKKE bedømme noget somhelst mht billedkvalitet ude i en butik - uanset kilde . I butikken kan du få et indtryk af remote,design o.l . Mht billedkvalitet handler det om at tage udgangspunkt i nogle troværdige test,som her på Flatpanels, - og så selv teste det godt og grundigt derhjemme ( dagslys,aften osv) indenfor returrets perioden , og inden du hænger den på væg :(
Brugeravatar
Af Symac
#304176 Jeg har ikke slået til endnu, da jeg så de kører videre med samme tilbud denne uge.

Hvad siger i til QE75Q6FNATXXC til lidt over 10k? Kan forstå på Rtings at 2018 modellen faktisk er bedre end 2019 modellen.
Af madz
#304194 Har selv lige bestilt FX780 i 75" håber det er ligeså godt som folk skriver her inde
vi sidder dog kun 2.80m fra skærmen idag men synes en 65" var for lille er spændt på og se hvordan TeliaTV ser ud når det kommer op på 75" med SD signal om det hele ligner Minecraft ::)
Af Grandahl
#304198 Jeg havde valgt Q6, alternativt havde jeg valgt at spare penge sammen til en anden model senere på året.. FX780 har en ok billedkvalitet, men for mig ville det ikke være nok, det vil klart være en no go.
Når jeg pakker et nyt tv ud af papkassen skal jeg sku fyldes med forventning. FX er bare for meget bedstefar, den er gammeldags, menu ligner noget fra 90’erne, smart tv er nærmest ikke eksisterende. EPG er også virkelig gammeldags at kikke på.. Panasonic er for mig omtrent lige så innovative som Kristelig Folkepartis landsmøder..

Vi er alle forskellige, og for andre betyder det intet, men sådan er det for mig.
Brugeravatar
Af George1
#304199 Ja vi er alle forskellige, nogle vil synes det er for voldsomt med kun 2,8 meter til 75"
Hvis man er i tvivl synes jeg det er en go rette snor om du foretrækker de første rækker i bio, eller du har det bedst med de bagerste.
Er med på der er skemaer for afstand, men hvad man synes er behageligt er en anden sag.
Af PeterD
Grandahl skrev:Jeg havde valgt Q6, alternativt havde jeg valgt at spare penge sammen til en anden model senere på året.. FX780 har en ok billedkvalitet, men for mig ville det ikke være nok, det vil klart være en no go.
Når jeg pakker et nyt tv ud af papkassen skal jeg sku fyldes med forventning. FX er bare for meget bedstefar, den er gammeldags, menu ligner noget fra 90’erne, smart tv er nærmest ikke eksisterende. EPG er også virkelig gammeldags at kikke på.. Panasonic er for mig omtrent lige så innovative som Kristelig Folkepartis landsmøder..

Vi er alle forskellige, og for andre betyder det intet, men sådan er det for mig.

Samsung Q6 er en kantbelyst skærm med tilhørende dårlig kontrast.

Hvorfor skal et tvmærke være innovativt når det kan lave OLED skærme, hvor andre stadig fifler rundt og forsøger at rebrande LCD panelet? Gammeldags menuer og EPG. Tja, vi køber vel tv for at se tv og ikke sidde og se menuer og EPG, men sådan er vi jo så forskellige.

Når noget nu fungerer, hvorfor så ændre det. Sådan fungerer det Japanske samfund og har gjort det i årtier.

Lyt du bare efter @Supergris.

Indstil det en gang korrekt uanset hvad du vælger og så forsøg at holde fingrene fra billed og lydindstillinger, elles bliver du skør for du vil så altid liige prøve at gøre billedet en tand bedre...
Af Grandahl
#304205 Jamen Peter det er jo der vi er forskellige, og heldigvis for det.

FX 780 er også kantbelyst!, mener du Q6 har en dårlig kontrast? ift hvad?