Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304027
Hej alle,

Vi er på udkig efter en 75" TV da vi har knap 6 meter til væggen. Eller er 65 tilstrækkeligt?

Budgettet er på max 10.000 DKK

Vi vil gerne have at TV har indbygget Airplay 2 og Chromecast - hvis det er muligt.

Har kig på ovennævnte Samsung. Har i andre anbefalinger?

TV bruges til Netflix, Sport, streaming og PS4.

MVH
David
#304059
Det er ikke noget med at "overvej evt. også"!
Det Panasonic, PeterD linker til, er klart at foretrække i forhold til det Samsung, du ellers har kig på.
75" er ligeledes bestemt at foretrække; i særdeleshed når vi er oppe i den afstand, der er tale om.

Hvis du bestemmer dig for Panasonicen, skal du nok være ret hurtig, da den kun er på bud weekenden over, og du nok ellers skal vente en god måneds tid, hvis det overhovedet kommer på tilbud igen...

Efter min mening er det indiskutabelt det bedste bud på et stort TV i denne prisklasse; ja, faktisk et af de bedste bud på et fornuftigt TV overhovedet på dagens marked, så hvis man er på udkig efter nyt TV, så er der ikke meget at betænke sig på, da der jo er 30 dages returret
Der er i hvert fald tale om utroligt meget TV for pengene...

Her er et direkte link til tilbuddet:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

og nej; jeg er ikke ansat! :)
#304066
Tak i to :)

Vi har været ude og kigge lidt på TV i dag og må konstaterer at den Samsung ikke så så skarp ud i forhold til FX LG UM7510, "Philips The One 65".

De havde ikke Panasonic fremme så vi kunne se den, hvilket var meget ærgerligt. Pana har ikke airplay eller indbygget Chromecast?
#304068
Så må du købe katten i sækken.
Du kan alligevel ikke bedømme billedkvaliteten i butikken, da der er for mange ukendte faktorer, og forholdene er anderledes end derhjemme i stuen.
75" egner sig betragteligt bedre til en afstand på 6 meter, så hvis muligheden er der, så er det spild af tid at kigge på 65".
Det er TV med Android, som har Chromecast indbygget, men det kan meget nemt løses med eksterne enheder.
Jeg mener ikke, man skal købe et TV efter styresystemet, da det som regel alligevel hurtigt bliver forældet, og de ofte er udstyret med for ringe processorkraft, så oplevelsen kunne være bedre...
Senest rettet af Supergris 18. okt 2019, 21:41, rettet i alt 1 gang.
#304071
Jeg vågner det ene øje og sige at du skal stå tidligt op i morgen.

Den størrelse, pris og (velkendte) Panasonic billedkvalitet får du/I ikke igen med det samme, så der er vel ikke meget at tænke over.

Og nej Samsung RU er ikke noget match selvom sælgeren måske vil påpege dette.

Selvfølgelig jonglerer man ikke lige rundt med en 75" skærm som også kræver sin bil/trailer?, men der er vel 14 dagens returret, hvis du hellere vil have et andet mærke eller beslutter dig for at vente, men teknologien står som bekendt aldrig stille (selvom der, helt generelt, ikke sker det voldsomme på billedkvalitetsfronten fra år til år)

En kommentar om dine overvejelser kunne være spændende, for den størrelse kræver at man vel er 2 til at bære tv'et.. :)
#304072
Det udtryk har jeg nu ikke hørt før?
TVét har nu med jævne mellemrum været nede i tilbudsprisen. Jeg mener der skal gå 3 - 5 uger, før man må kalde den tidligere pris "normalprisen".
Vejl. udsalgspris er 29.999 kr.
Da der er tale om et TV fra sidste år, er der begrænset antal, så jeg tror, der er god chance for, de er udsolgt meget snart.

Som jeg skrev tidligere er der 30 dages returret og ikke 14 dage, som du formoder!

Fandt lige en test, hvor det også ser ud til, de er imponerede, og det til en helt anderledes pris:

https://lydogbillede.dk/test/11/fire-75 ... x-75ex780/

Deres konklusion er helt som min, nemlig et rigtigt godt TV; kun til HDR er det ikke overbevisende, men det samme er stort set tilfældet for alle andre TV i prisklassen.
Senest rettet af Supergris 18. okt 2019, 21:56, rettet i alt 5 gange.
#304076
PeterD skrev: En kommentar om dine overvejelser kunne være spændende, for den størrelse kræver at man vel er 2 til at bære tv'et.. :)
Ja, der vil være fin plads til TV'et :) og bestiller nok med levering til kantsten, hvis jeg vælger dette TV.

Vi var ligeledes meget imponeret over Sony XG65, men det er selvfølgelig også en helt anden prisklasse.

Umiddelbart er vi lidt forelsket i "Philips the one" efter vores besøg hos Elgiganten og Power i dag. Har i erfaring med den?
#304095
Supergris skrev:Gå efter 75" og glem alt andet!
Philipsen i 75" koster det dobbelte af dit budget, så som jeg skrev tidligere er valget yderst simpelt, men måske det allerede er for sent...

Ved du så i forhold til vægmontering? Pana vejer knap 54 kg uden "stand" og det er ca 20kg. mere end tilsvarende 75 " som jeg lige ser det :)
#304097
Symac_ som nævnt længere oppe, så kan du IKKE bedømme noget somhelst mht billedkvalitet ude i en butik - uanset kilde . I butikken kan du få et indtryk af remote,design o.l . Mht billedkvalitet handler det om at tage udgangspunkt i nogle troværdige test,som her på Flatpanels, - og så selv teste det godt og grundigt derhjemme ( dagslys,aften osv) indenfor returrets perioden , og inden du hænger den på væg :(
#304176
Jeg har ikke slået til endnu, da jeg så de kører videre med samme tilbud denne uge.

Hvad siger i til QE75Q6FNATXXC til lidt over 10k? Kan forstå på Rtings at 2018 modellen faktisk er bedre end 2019 modellen.