Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304207
Grandahl skrev:Jamen Peter det er jo der vi er forskellige, og heldigvis for det.

FX 780 er også kantbelyst!, mener du Q6 har en dårlig kontrast? ift hvad?
Der findes andet i livet end Samsung skærme. Supergris har været her lang tid og ved hvad han taler om.

Hvis vi spørger pænt, kan det være han kan uddybe sit svar?
#304208
madz skrev:Har selv lige bestilt FX780 i 75" håber det er ligeså godt som folk skriver her inde
vi sidder dog kun 2.80m fra skærmen idag men synes en 65" var for lille er spændt på og se hvordan TeliaTV ser ud når det kommer op på 75" med SD signal om det hele ligner Minecraft ::)
Plejer at sige, at man ikke kan købe stort nok, men jeg er alligevel noget nysgerrig efter at høre, hvordan det setup fungerer. Det må du meget gerne komme med en tilbagemelding om :-)
#304211
PeterD jeg ser kun dig der nævner at Q6 har en dårlig kontrast? Ser ikke sammenhængen med Supergris her?

Ja der findes andet i livet end Samsung skærme, heldigvis for det. Men hvad har det med det at gøre?
#304227
Jeg kan ikke se, der overhovedet er et TV, der kommer i nærheden af Panasonic; selv til samme pris ville jeg stadig vælge dette fremfor Samsung Q6, hvor mærkepræferencen nok ville være mere afgørende end funktioner, men umiddelbart kan jeg slet ikke finde dette til en pris under 14 - 15.000 kr, hvis det overhovedet er på lager?
Jeg synes, Panasonicen er et af den slags tilbud, hvor man slet ikke behøver spekulere for meget over købet, hvis man gør det, er det pludselig for sent!
Personligt vægter jeg ikke styresystem eller lign. særligt højt, da jeg synes eksterne løsninger fungerer langt bedre, og kan genbruges, hvis man skifter skærm, eller bruger en projektor sammen med, men andre kan naturligvis vægte anderledes.
Hvis det betyder noget, så understøtter alle TV fra Samsung f.eks ikke DTS, som kan være afgørende for nogle; så hvad der er vigtigt for nogle, er måske ikke så vigtigt for andre.

Mht. billedkvalitet vurderer jeg de to TV meget lig hinanden, hvor ingen af dem yder HDR retfærdighed, men Panasonic nok rammer de naturlige farver bedre, dog uden at have sammenlignet dem direkte...
#304228
Når Q70 75" er på bud til kr 15000 inkl. en telefon som kan sælges for kr 4000 så ville jeg mene den også kan være et super køb.
Men lige nu er det småt med bud på 75" så Pana står alene om at være et rigtigt godt køb til kr 10000.
#304230
George1 skrev:Når Q70 75" er på bud til kr 15000 inkl. en telefon som kan sælges for kr 4000 så ville jeg mene den også kan være et super køb.
Men lige nu er det småt med bud på 75" så Pana står alene om at være et rigtigt godt køb til kr 10000.
Utroligt at Samsung skal lave mersalg ved at tilbyde telefoner oveni, somom deres skærme ikke sælger det salgsnummer de ønsker..

Sådan et tilbud på Pana i 75" er næsten for godt til at overse, hvis man kigger i den størrelse. Det er vi nu 3 forskellige, og uafhængige af hinanden, der syntes, men der kan være grunde til at vælge anderledes. Styresystem osv.
#304235
Hvor findes de skærme og priser, I smider op? Links?
Så vidt jeg kan se, er de ikke på lager nogle steder, og slet ikke til de priser, I oplyser...
Denne tråd drejer sig, så vidt jeg ved, om det bedste 75" TV til under 10.000 kr., som naturligvis burde kunne erhverves, hvis det ønskes...
#304238
Supergris skrev:Hvor findes de skærme og priser, I smider op? Links?
Så vidt jeg kan se, er de ikke på lager nogle steder, og slet ikke til de priser, I oplyser...
Denne tråd drejer sig, så vidt jeg ved, om det bedste 75" TV til under 10.000 kr., som naturligvis burde kunne erhverves, hvis det ønskes...
Blev gjort opmærksom på at Power har denne QE75Q6FNATXXC på outlet til 10335 :). Kan selvfølgelig være den allerede er væk.

Det haster ikke for os at få det TV op og derfor undersøger vi markedet. Black friday er en måned væk, men ved ikke om det tidligere har været gode tilbud...
#304239
Det kan ikke betale sig at undersøge markedet før det er aktuelt! Priserne flytter sig for hurtigt.
Du skal være opmærksom på, der ikke er nogen garanti for, der dukker noget spændende op til black friday.
Lagrene på sidste års modeller er ved at være tømte, så der kan godt gå et stykke tid, før priserne bliver interessante igen...
Som jeg tidligere har skrevet; står du og mangler et TV nu, så er det efter min mening en no brainer at snuppe Panasonicen, da der er tale om et absolut best buy, som der ikke altid er at finde...
#304242
Symac skrev:
Supergris skrev:Hvor findes de skærme og priser, I smider op? Links?
Så vidt jeg kan se, er de ikke på lager nogle steder, og slet ikke til de priser, I oplyser...
Denne tråd drejer sig, så vidt jeg ved, om det bedste 75" TV til under 10.000 kr., som naturligvis burde kunne erhverves, hvis det ønskes...
Blev gjort opmærksom på at Power har denne QE75Q6FNATXXC på outlet til 10335 :). Kan selvfølgelig være den allerede er væk.

Det haster ikke for os at få det TV op og derfor undersøger vi markedet. Black friday er en måned væk, men ved ikke om det tidligere har været gode tilbud...
Det ser ud til at du hælder mest til Samsung, da Philips ikke lige var noget..

Black Friday har ofte tilbud på de skærme de gerne vil af med. Du kan selvfølgelig være heldig der er OLED blandt, men næppe til under 10.000 kr for et 75".

@Supergris skærer det igen ud i pap, men hvis i foretrækker andet, så kan det være de samlede pakke ikke er lige så god, men valget af Smarttv og andet der gør udfaldet.
#304312
Jeg har idag modtaget mit Panasonic FX780E i 75"
konklusionen kom hurtigt billed kvalitet er LANGT fra det gamle plasma TV så den ryger retur til power i weekenden havde desværre håbet med de mange gode anmelder her inde men desværre.
har leget lidt med indstillingerne men kan ikke få billed flot sort er lyssort / grå
men størrelsen er helt fint på de 75" til stuen selvom vi kun sidder 2.80m fra tv.et desværre er billedet bare så dårligt jeg ikke kan holde ud at se på det.
#304313
Du må gøre noget forkert. Sort er mindst ligeså godt som de gamle plasmaer...
Evt. bruger du forkerte indstillinger på dine HDMI-porte (Normal/Udvidet-farverum).
Husk, det gælder både afspiller og skærm.

Jeg kan huske en tidligere tråd, hvor en ny ejer af et Sony XF9005 beklagede sig på samme måde, hvor det på ingen måde er noget, der normalt er gældende for modellen...