Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304388
Alt er subjektivt, når man blander prisen med ind i det, Peter. Da 2018-modellerne var at finde, var de svære at slå, både med hensyn til billedkvalitet, men også med hensyn til billedkvalitet pr. betalt krone; nu er det sværere, da folk prioriterer forskelligt, og prisrammen er blevet udvidet...
Nogen grund til, du ikke inkluderer Samsung, der ellers betegnes som det ypperste indenfor LCDéns verden, både blandt fagpressen, men også blandt brugere?

Personligt går jeg altid efter de modeller, hvor jeg synes, jeg får mest for pengene, og her er 65" til 20.000 kr. ikke indbefattet for mit vedkommende...
#304390
@Madz Prøv evt at gå i Menu -> Indstilling (ligger lige under Timer) -> HDMI HDR-indstilling og vælg 'Fra' i stedet for Dynamisk eller Statisk.

Kommer selv fra et Panasonic plasma ST50 som jeg synes var ret godt. Blev slet ikke ked af udskiftningen.

Hvor finder du Ambient indstillingen? Hos mig kan jeg vælge Fra på Omgivelsessensor under Menu->Billed.
#304391
Madz har ikke 75" Pana mere, har ombyttet til 65" OLED ?

lige en update for at lukke mit emne.
returnerede panasonic og købte en Oled c9 dog i 65" da jeg synes prisen er lige høj nok i 77"
nu er billed kvalitet som jeg ønskede

Jeg takker for forsøget Supergris
#304429
George1 skrev:Det var mere møntet på top modeller af LCD, der er Q9FN stadig helt oppe at ringe, sort og kontrast er mig bekendt stadig det bedste af det bedste
George1 skrev:Det var mere møntet på top modeller af LCD, der er Q9FN stadig helt oppe at ringe, sort og kontrast er mig bekendt stadig det bedste af det bedste
Men et 75" Q9FN LCD koster..30.000 kr i Elgiganten..?

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Et 75" XF90 koster 15.000 kr i Dansk Supermarked, Bilka og Føtex mens Power tager 16.200 for herligheden (ikke på lager)
#304432
Du går altid bevidst uden om at sammenligne bananer med bananer.. Eller 2018 modeller med 2018 modeller.. Men det er for at stille dine favoritprodukter i bedst mulig lys, det er jeg med på..

Man kunne jo vende de tal og gøre det ulige som man vil.. Hvis du nu tager en Sony 2019 model XG8599 i 65” så koster den ca 1000kr mere end Samsung 2018 model Q9FN, og det er jo oplagt hvilken af de to tv er bedst, men sammenligningen er urimelig.. Du stopper nok aldrig med det, fred være med det.

Det folk opponerer på Peter er at du ytrer at Sony og Panasonic laver de bedste LCD skærme uden at tage Samsung med i ligningen. Det er ikke heller overraskende fra din side.
#304433
Grandahl skrev:Du går altid bevidst uden om at sammenligne bananer med bananer.. Eller 2018 modeller med 2018 modeller.. Men det er for at stille dine favoritprodukter i bedst mulig lys, det er jeg med på..

Man kunne jo vende de tal og gøre det ulige som man vil.. Hvis du nu tager en Sony 2019 model XG8599 i 65” så koster den ca 1000kr mere end Samsung 2018 model Q9FN, og det er jo oplagt hvilken af de to tv er bedst, men sammenligningen er urimelig.. Du stopper nok aldrig med det, fred være med det.

Det folk opponerer på Peter er at du ytrer at Sony og Panasonic laver de bedste LCD skærme uden at tage Samsung med i ligningen. Det er ikke heller overraskende fra din side.
Jeg har også glemt LG og Philips, så det undskylder jeg.
#304434
De er jo glade for det hos Techradar.com hvis det ikke skal være C8 OLED, eller Q9 LCD.

Sony has the cheapest ticket to a 75-inch screen (8. februar)

"Best Value 75-inch TV: Sony KD-75XF9005/XBR-75X900F LCD"

Screen size: 75-inch | Tuner: Freeview HD | Resolution: 3840 x 2160 | Panel technology: LCD | Smart TV: Android TV | Curved: No | Dimensions: 1447 x 829 x 69 mm (W x H x D)

+: Excellent HDR & SDR picture quality. Clean, open sound
-: Android TV is frustrating, Divisive design

"OK, it looks a little weird. Sony's decision to fit this 75-incher with two large feet gives it a slightly absurd look that's also impractical; who has a table that wide to put a TV on? Luckily, elsewhere the XF90 (called the X900F in the US) looks great, with a brushed metallic finish hiding some truly top tech for the money.
Key is Sony's decision to use a direct LED lighting system with local dimming, which helps create some serious quality, particularly during 4K HDR material."


"Meanwhile, the effect of Sony's X1 Extreme video processor is to remove noise so intensely that new levels of detail are revealed. On a big TV, that's important. We also love the way the XF900 up-converts standard dynamic range (SDR) images to HDR. In fact, the only thing we're really annoyed about on the XF90 is its use of Android TV as its smart TV system, which (Chromecasting aside) is both cluttered and confusing, but you watch tv, otherwise you have your tablet. The X900F is also available as an 85-inch version in the U.S."
#304435
George1 skrev:Det var mere møntet på top modeller af LCD, der er Q9FN stadig helt oppe at ringe, sort og kontrast er mig bekendt stadig det bedste af det bedste
Efter at have læst en hel del test , så har jeg den opfattelse,at Q90 er i sin helt egen LCD liga, - med afstand til Q9FN. . Jeg ved godt,at testholdet herinde ikke mener, at merprisen helt kan retfærdiggøres . .
#304437
LANGT fra, er min personlige mening, men det er jo så subjektivt, som det kan være...
Med den fart TV-verdenen bevæger sig, ville jeg ærgre mig gul og grøn over at have betalt en mindre formue, som året efter kan købes for det halve eller under, derfor anbefaler jeg konsekvent modeller, jeg betegner "best buys", med mindre der er helt specielle forhold, der gør sig gældende, eller penge har ringe betydning...