Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304324
Ja, prøv det, og så sæt den på "True Cinema" med Ambient sensor sat til OFF...
Er der ikke mulighed for AUTO eller 60 Hz?

Én ting er jo GUI, en anden hvordan den afspiller det materiale, du smider efter den!
#304325
der ikke auto der 4K HDR, 4K SDR, 1080p HDR, 1080p SDR og så alle i både 50 og 60hz

Jeg afspiller youtube materiale 4k men det slet ikke i nærheden af den kvalitet mit gamle plasma lavede som ikke havde 4k
Senest rettet af madz 24. okt 2019, 19:29, rettet i alt 1 gang.
#304333
Supergris tak for din hjælp jeg fandt ud af at selvom man ændre det ude i hovedmenu med 4k sdr så når jeg afspillede en film f.eks blev den konverteret til 720p har ændret det til 1080p nu og billedet er helt anderledes
#304337
På Avforums er der kalibreringsindstillinger til netop 75" FX750, som dit.

Det er en længere indføring men hvis du læser tråden kan de måske gøre billedet bedre?

Note: Alle billedforbedringsindstilinger skal slås fra. Stå på OFF.

Billedprofil: True Cinema.


Adaptive Backlight MINIMUM
Ambient Sensor OFF
Contrast Control set to OFF

Nedenstående fra avsforum.com, hvis et på nogen måde kan være til gavn?

(De tager tid at indstille billedet efter din smag. En dag bliver du forhåbentlig tilfreds)


Menu > Advanced setting > Gamma > BT1886 will be at the very bottom, choose that.

.

Setting - TRUE CINEMA

Backlight - 43

Contrast - 92

Brightness - 0

Colour - 50

Tint - 0

Sharpness - 0

Colour Temp - Warm 2



OK, scroll down to ADVANCED SETTINGS > White Balance



WHITE BALANCE.....you have a general WB and then under that you have More Detailed Adjustment.

This is for first lot of controls.,,,if no value given for a control leave it at zero.

R-Gain 0

G-Gain 0

B-Gain + 2

R-Cutoff +5

G-Cutoff 0

B-Cutoff +2

More Detailed Adjustment.

100 IRE R-Gain -4, B-Gain +20

90 IRE R-Gain -3, B-Gain +11

80 IRE R-Gain -3, B-Gain +4

70 IRE - All 0

60 IRE B-Gain -4

50 IRE R-Gain +2, B-Gain -6

40 IRE R-Gain +2, B-Gain +2

30 IRE All 0

20 IRE R-Gain +1

10 IRE B-Gain -17

NEXT is GAMMA...you should have already set this to BT1886, so the setting below are for More Detailed Adjustment under Gamma.

100 IRE +11

90 IRE +11

80 IRE -3

70 IRE -4

60 IRE -3

50 IRE -9

40 IRE -12

30 IRE -11

20 IRE -9

10 IRE -15

Nearly done folks

Colour Management

R-Hue -5

R-Sat -2

R- Lumi -2

G-Hue +7

G-Sat +17

G-Lumi +4

B-Hue -1

B-Sat +5

B-Lumi +3

https://www.avforums.com/threads/panaso ... 18/page-17
#304341
Uanset burde billedet se fornuftigt ud på enhver af standardindstillingerne, men hvis afspilleren eller TVét står til det forkerte color space, vil det naturligvis se forkert ud. Resultatet er netop, at sort bliver gråt.
Jeg er ikke dus med Apple TV, men mange afspillere har en auto-funktion, hvor der også skal tages hensyn til materialet, om det er med HDR eller ikke.
Som tidligere skrevet, kan der også være forskel på, om det er Guien (brugerfladen) eller måden den afspiller materialet på, man indstiller opløsningen på.
Man skal huske, indstillingen kun gælder for den HDMI-port, man roder med. De fleste TV har en mulighed for at kopiere indstillingerne over til en anden indgang.
Hvis der afspilles materiale med HDR, skal du sikkert benytte udvidet område, men med dette TV, vil du sikkert få bedre resultater ved at slå det fra, altså afspille SDR i stedet, da det mangler afgørende lysstyrke og zonestyring for at yde HDR retfærdighed, men det havde jeg jo også oplyst inden køb.

Peter, alt det du har kopieret fra det link, han selv havde indsat, er nok til mere skade end gavn.
Som andre foreslår, så brug evt. Cinema om dagen og True Cinema om aftenen og lav små justeringer ud fra det; så længe du husker at slå omgivelses-sensoren fra og evt. andre digitale kredsløb, så går det ikke helt galt.
Hold dig fra at ændre på hvidbalancen, da ethvert panel er forskelligt!