15. okt 2019, 10:05
#303896
Hej derude,
Min svigermor har været ude og købe et nyt TV baseret ud fra min anbefaling, et TCL U55X9006. Det har fået umiddelbart gode anmeldelser og det var sat 50% ned. I mens alt virker fornuftigt på TVet så er der problemer med WiFi og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor.
Det kan sagtens forbinde til hendes router, men forbindelsen er nær ikke eksisterende. Man kan ikke åbne Netflix, benytte chromecast eller hente apps (tog 1 time at hende 50kb). Det er dog ikke forbindelsen i sig selv der er noget galt med, umiddelbart, da min telefon og bærbar PC placeret ved siden af TVet kan trække 100/100 uden problemer.
Det spøjse er dog, at hvis vi sætter vores telefon til Hotspot mode og tilslutter TVet til vores telefoner så fungerer det uden problemer. Jeg tænker det derfor må være et problem i mellem TV og Router og har kontaktet Fibia (hendes udbyder) for at høre om de kender til problemer mellem Router og TV. Det vidste de ikke noget om men sagde at deres router ikke er en decideret router og derfor mangler funktionalitet. Har overvejet om løsningen er en ny router i bridge mode, men ville høre om nogen har oplevet lignende eller kender til en løsning før vi går ud og bruger penge på en router.
Sorry for den lange smøre
Min svigermor har været ude og købe et nyt TV baseret ud fra min anbefaling, et TCL U55X9006. Det har fået umiddelbart gode anmeldelser og det var sat 50% ned. I mens alt virker fornuftigt på TVet så er der problemer med WiFi og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor.
Det kan sagtens forbinde til hendes router, men forbindelsen er nær ikke eksisterende. Man kan ikke åbne Netflix, benytte chromecast eller hente apps (tog 1 time at hende 50kb). Det er dog ikke forbindelsen i sig selv der er noget galt med, umiddelbart, da min telefon og bærbar PC placeret ved siden af TVet kan trække 100/100 uden problemer.
Det spøjse er dog, at hvis vi sætter vores telefon til Hotspot mode og tilslutter TVet til vores telefoner så fungerer det uden problemer. Jeg tænker det derfor må være et problem i mellem TV og Router og har kontaktet Fibia (hendes udbyder) for at høre om de kender til problemer mellem Router og TV. Det vidste de ikke noget om men sagde at deres router ikke er en decideret router og derfor mangler funktionalitet. Har overvejet om løsningen er en ny router i bridge mode, men ville høre om nogen har oplevet lignende eller kender til en løsning før vi går ud og bruger penge på en router.
Sorry for den lange smøre