Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eivind
#303879
Jeg søger et vægbeslag der kan holde et 65” tv
Det skulle gerne kunne holde en anstændig soundbar også - ala fx dynaudio music 7
Og...... det skal kunne drejes min 90 grader ud fra væggen (altså incl soundbar)

Vogel laver et der kan..men uden soundbar support, kan det virkelig passe at jeg skal få lavet et beslag selv for at lykkedes ?

Tak

Eivind
Af MontørThomas
#304077
Hej Eivind, jeg er meget interesseret i at finde ud af hvilket beslag du mener du kan benytte når du siger at tv skal 90 grader ud fra væggen...jeg har søgt via vogels og kunne ikke finde noget for....

Ja du kan godt få vægbeslag som kan holde en 65", men det er ikke det samme hvis det skal 90 grader ud fra væggen, Deres Wall og BASE serier kan ikke
Af Eivind
#304084
@torben rasmussen
Det er præcist sådan et beslag jeg leder efter.

@thomas
Vogel “thin” skulle kunne dreje op til 180 grader op til 65”
Tror også den store motormodel kan
Af Eivind
#304343
Jeg indrømmer at jeg måske var for hurtig her - der er rimelig mange vægbeslag der reklameres som
Full motion
Full swing
180 grader
Osv
Men når specifikationerne så nærlæses er der en vigtig parameter de fejler på
Nemlig max centerafstand fra væg
Hvis skærmen er xxx cm bred så skal denne jo minimum værr Xxx/2 = yyy Centimeter ...
Dette er der meget få beslag der kan - de fleste stopper ved 55” skærme
Jeg leder stadig - har fundet et på amazon uk - men det er dog lidt langt væk
Har skrevet til avexperten og spurgt hvad de kan.....
Af MontørThomas
#304379
Ja jeg ved det godt..... jeg er montør og som sagt står i den samme situation hvor en kunde ville have et tv 65"LG 90 grader ud fra væg og ikke engang et 55 kan gøre dette med VOGEL 345Thin
Og husk dette....det skal være en murstensvæg, betonvæg, trævæg eller til nød en gasbeton med de helt rigtige plugs.....FISCHER GASBETONDYBEL GB8 25 STK
https://www.bauhaus.dk/fischer-gasbetondybel-gb8-25

Og tro mig når jeg siger til dig du skal bore et 8 mm hul og når du så prøver at putte plug´sen i tænker du: det der det går aldrig hullet er alt for lille.....DU skal står med en hammer og vitterlig banke dem indTemmeligt hårdt da den skal skærer sig ind i gasbetonen med de vinger der er på....Den sidder bare fast!


Har du en gips væg vil jeg ikke anbefale det da der er rigtig megen træk i det tv og med evt en soundbar
Af Eivind
#307149
Opdatering på vægbeslag
Det var som sagt næsten umuligt at finde et beslag til en 65 tommer skærm, som kunne lave full swing - aka 180 grader
Det som kom nærmest var beslaget hercules 400 flex fra tvophaeng.dk - et hollansk selskab med dansk support
Har nu monteret det og har taget en masse billeder og skal nu finde ud af hvordan jeg får dem vist
Skal lige lave nogle links jeg kan dele

Erfaring - de medsendte plugs var ikke gode nok - men mine egne expanded var meget bedre - kunne næsten løfte mig fra gulvet når jeg trykkede armen nedad - mens at armen var i fuld længde
Og da den er specificeret til 25 kg er det vist godkendt
Arke nummer 2 var ar armen ikke var smurt i lejerne og dermed kørte meget stift

Opdaterer med billeder og erfaring om et par dage
Af Eivind
#307150
De reklamerer med at de har et beslag der kan ha et center punkt 100 cm fra væggen - dog først klar til levering i januar - men så ville man kunne lave 180 grader med 75 tommer uden problemer