Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DetBareJoe
#303747
Hej med jer,

Måske et lidt mindre kløgtigt spørgsmål, men hvor sætter i grænsen mht. tv bord og tv'ets størrelse?
Mere konkret spørger jeg da jeg har fundet et tv bord som er vildt flot og praktisk, men som måler 140 bredde hvor et 65" tv er 145 bred. Vil de 2,5 cm udover hver side af bordet komme til at se for tåbeligt ud? Jeg planlægger at tv'et skal op at hænge på væggen.
Af x99gump
#303768
Vores tv er 150 cm bredt (det hænger på væggen) og vores tv møbel er 210 cm bredt. Grunden til dette, er at der skal være plads til centerhøjttaler, surroundforstærker, effektforstærker, Xbox, etc, etc, etc.

Ser det tåbeligt ud? Det synes jeg ikke. Ser det federe ud at tv'et er bredere end tv møblet? Ja, det ville det da nok gøre, men det er nu ikke noget der generer når man lige har vendet sig til det... Og da vi havde det gamle, mindre tv møbel, der så det bare tåbeligt ud at effektforstærkeren stod nedenunder på gulvet :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303772
Så længe TV'et hænger på væggen, så går det nok, at bænk er smallere. Ellers ville jeg nok sige, at æstetikken ville være bedre hvis møblet var bredest.
Af Hagbart666
#303799
Jeg lavede for år tilbage en brugerundersøgelse hvor flertallet ville have et møbel under deres tv som var lige så bredt eller en smule mindre, kun få ville have et hvor møblet var bredere end tv`et.
Af DetBareJoe
#303942
Hej igen,

Jeg og min far har netop igår fået vægmonteret mit nye 65Q9FN med dets specielle nogap wall mount, det ser rigtig flot ud som det sidder klos op ad væggen.
Mit spørgsmål er hertil: Jeg har kig på et TV bord som er 1m lang hvor imens at TV'et er 144 cm, det vil give 22 cm på hver side af tv møblet. Hvordan tænker I at det vil se ud?

@BrianH Du nævner at dit TV netop har dette tilfælde, må jeg se et billede af hvordan det ser ud hos dig?
Af DetBareJoe
#303943
Det er måske værd at påpege, at min Bose Soundtouch 300 er 97,8 cm lang, hvilket vil sige den praktisk set fylder tv bordet fra ende til ende.
Grunden til at mit valg ligger på 1m lang tv bord er at jeg formentlig ikke har plads til et større grundet størrelsen på min (spise)stue kombination rum. Det vil se for kompakt ud.
Af DetBareJoe
#303948
Tak Torben for fiffet om jeres billed-serie. Jeg vil under alle omstændigheder i hvert fald gøre brug af den og hvis den samtidig viser sig brugbar overfor min situation, er det kun godt! :)