Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303514
Jeg er ved at skulle købe et nyt tv og har haft kig på Sonys AG9 og Samsungs Q90. Jeg har et budget på omkring de 20.000. Det jeg ser mest er film og fodbold. Havde egentligt lagt mig fast på AG9, men har fået at vide at OLED sket ikke er hurtigt nok til at klare sport??? Er der nogen her der kan hjælpe mig, er dette sandt?
#303515
Det er en misforståelse. Det er optagelserne af fodbold som ikke er hurtige nok til tv't :)

Så du kan godt gå efter OLED som fremtidssikring, og håbe på bedre framerate på tv i fremtiden, da det vidst kun er streaming som er begyndt på 50fps, hvor det så er bitraten som måske ikke gør det til den bedste oplevelse.

Det er dog helt sikkert 2 fine skærme du sætter op imod hinanden der. Jeg er så glad for mit gamle OLED , så jeg kan kun vælge oled på grund af oplevelsen. Måske en detalje så skal du måske læse anmeldelsen her på siden af AG9

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1559881923

Q90 ligger tæt op af AG9 på FP's procent vurdering.
#303595
bphhm skrev:Sony skulle jo være nogen af de bedste til hurtige bevægelser så mon ikke det er et godt bud til netop fodbold.
+1.

Deres billedbehandling skulle være rigtig fin.

Men måske også 500-1000 kr dyrere end tilsvarende tv, men de penge er desværre ofte godt givet ud.
Senest rettet af PeterD 8. okt 2019, 08:51, rettet i alt 1 gang.