Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DetBareJoe
#303359
Update:

Jeg har reserveret 65Q9FN samt Samsung no gap wall mount (de giver mig beslaget til 999,00), samlet set en pris på 13.000,00. Glæder mig.

Er det værd at investere i kalibrering på Q9FN? Her tænker jeg af ham som ofte bliver omtalt herinde, der kører rundt i hele landet. Hvad er linket dertil igen? :)
Af DetBareJoe
#303368
Hej

Jeg vil prøve at sætte tv'et op efter de indstillinger, tak :)

Til hvem end som måtte kende svaret:
Jeg synes at have hørt lidt om at det er svært at installere fjernsynet med nogap wall mount og at one connect kablet er skrøbeligt og kan risikere at "knække" ved installation. Er der nogen herinde der kan bekræfte dette? Eller afvise dette? :) Jeg henter tv'et og wallmount idag og så må jeg returnere wall mountet hvis det bliver for problematisk.
Af SLL
#303370
Jeg har brugt Rtings Q9FN settings herfra:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsu ... 8/settings
Mange af indstillingerne er default indstillinger!

Hvid/farve balance har jeg ikke ændret på, da jeg ikke syntes det gjorde noget godt for billedet.

Jeg er stadig glad for mit Q9FN 55". Specielt kan jeg se, at kontrast/dynamik området er udvidet meget. Altså forskellen mellem sort og helt lyst. De mørke/sort billedscener er langt bedre end på mit gamle ES8000, pga, baglys zone styringen. Clauding er der ikke noget af, også pga. zone styringen.
Af DetBareJoe
#303377
Opdatering:

Jeg fik hentet mit fjernsyn idag hos Elgiganten, desværre ikke uden problemer - tværtimod.

Jeg reserverede det igår hjemmefra mig selv af hvorfra jeg har 48 timer til at afhente det i. Jeg tog op i butikken igår for at forhandle mig til no-gap wallmountet hvor sælgeren lagde det til min ordre.

Idag ved vare udleveringen starter ekspedienten med at spørge mig "Nå er du ham der ville komme fra Silkeborg af?" hvortil jeg svarer nej? Det viser sig så at sælgeren igår har slettet min ordre på tv'et og deraf fjernet reservationen på tv'et, vel og mærket det sidste de havde tilbage, hvoraf deres afdeling i Silkeborg havde ringet til dem idag og reserveret det til en kunde som ville komme og afhente dette. Det fandt jeg mig naturligvis ikke i og endte med en større diskussion med ekspedienten som til sidst måtte give efter og hente fjernsynet til mig.
Jeg håber ikke personen fra Silkeborg ville køre mod Odense idag, for så kommer vedkommende til at opleve en slem skuffelse. At køre fra Silkeborg til Odense for ingen verdens nytte.

Men som jeg sagde til ekspedienten: Det er møg ærgerligt, men den fejl måtte de selv æde og stå til regnskab for. Jeg nægtede at lade en anden få mit tv pga. deres interne fejl.
Af SLL
#303387
Så noget skidt da... håber at Elgiganten for styr på tingene hurtigst muligt, og du får dit Q9FN tv :-)
Af DetBareJoe
#303388
Noget værre rod. Jeg endte heldigvis med at køre derfra med mit tv så jeg er glad. Det bliver kunden fra Silkeborg dog ikke. Forståeligt nok.
Af lennon
#303389
Elgiganten er ofte ok gavmilde mht kompensation i sådanne tilfælde . Måske en OLED til samme pris . . ?
Af DetBareJoe
#303479
Hej,

Hvad hed den firmware update som der blev rullet ud på Q9FN som skulle have gjort billedet bedre? Hvad gik det hele ud på?
Af SLL
#303513
Jeg fik firmware v 1270 på, da mit tv kom online. Ved ikke om der er billedforbedringer i den, muligvis. Hvis vi ser bort fra lidt dårlige syns-vinkler, så er jeg overordentlig tilfreds med billedkvaliteten. Har sagt det tidligere, men forskellen mellem helt sort og meget lyst i billedet (tror det hedder dynamikken), er markant bedre end på min ES8005. Og det gør godt i alt hvad der vises, det ser bedre og dybere ud. Og det uden af udviske gråtoner.

MEN.... jeg har så et problem med lyden (indbygget højtaler). Der nogle gange laver resonans ved bestemte toner / frekvenser, både ved tale og musik og generel lyd. Jeg tror det er højtaler + det plastisk kabinet er lavet af, som kan svinge i takt ved bestemte frekvenser... noget irriterende.

Samsung siger, at det skal tv'et bestemt ikke gøre, og har tilbudt at bytte tv'en med anden tilsvarende model. Indtil videre har jeg sagt nej til Samsungs tilbud, da jeg stadig har returret på tv'et, og håber jeg kan bytte man nyt tilsvarende tv. Hvis ikke, så ryger det tilbage, og jeg venter på en prisnedsættelse af deres Q90R 2019 model.