Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af S.G
#303081
Jeg overvejer at købe et Samsung 65 q9fn - så snart det er nede i de 12.000kr igen.

Men så slog det mig - jeg har ikke været opdateret de sidste 6-7 år på januar udsalg og efterårsudsalg.

Hvad kan jeg mon forvente at fx et LG 65" c9 eller Samsung Q90r kommer ned i i løbet af efterår / vinter? De er jo begge noget nyere end q9fn, der allerede er godt nede i pris kontra nypris, da det kom for halvandet års tid siden.
Af kronholm
#303085
bromberg skrev:C9 tror jeg kommer under 10.000kr denne vinter.
C8 har lige været under og tror c9 gør det samme
Har 65" c8 været under 10? Hvor/hvornår? 11998,- er det billigste ifølge pricerunner. Men det er måske i forbindelse med et åbningstilbud?

Det er ikke b8 du tænker på?

I og med lg er de eneste oled tv i år med hdmi 2.1, så tror jeg ikke priserne falder mere på 2019 modeller i forhold til 2018 modellerne.

= tror man skal vente indtil 2020 modellerne kommer, for at prisen på et 65" c9 kommer i nærheden af 10k.
Af bromberg
#303088
kronholm skrev:
bromberg skrev:C9 tror jeg kommer under 10.000kr denne vinter.
C8 har lige været under og tror c9 gør det samme
Har 65" c8 været under 10? Hvor/hvornår? 11998,- er det billigste ifølge pricerunner. Men det er måske i forbindelse med et åbningstilbud?

Det er ikke b8 du tænker på?

I og med lg er de eneste oled tv i år med hdmi 2.1, så tror jeg ikke priserne falder mere på 2019 modeller i forhold til 2018 modellerne.

= tror man skal vente indtil 2020 modellerne kommer, for at prisen på et 65" c9 kommer i nærheden af 10k.
B8 ved jeg, af flere omgange har været dernede, mht c8 kan det sgu godt være det hat været åbningstilbud nu jeg eftertænker.
Njae jeg tror nu ikke alene ankomst af hdmi 2.1 skulle gøre noget ift c9 holder sig oppe i pris længere tid. Men altså fra 10.000kr tror jeg ikke det blir mere end max 1000kr derfra, så npr c9 rammer 10.000kr vil det altid være en stærk pris
Af kronholm
#303089
Synes ikke helt man skal kimse af at lg formentligt er de eneste der leverer et 2019 oled der kan få det optimale ud af en kommende ps5.

(selv om der vel ikke er noget der er 100% sikkert endnu med ps5)

Alle der overvejer at bruge et 2019 oled tv til gaming, bør snuppe et lg.
Af S.G
#303091
PeterD skrev:Og du har ingen præferencer mht. OLED eller LCD?
Havde egentlig fået et c8 til de 10k i Esbjerg (elgigantens åbningstilbud), men da jeg stod i butikken droppede jeg det, da jeg simpelthen ikke havde sat mig godt nok ind i det.

Som det er nu hælder jeg til q9fn / q90r - da det hovedsageligt et til playstation og netflix. Ser ikke mange film, så mest playstation.

Gad vide om q9fn kommer mere ned i pris. Power og elgiganten er ved at være udsolgt, men kan se Bilka har masser. Overvejer at køre forbi en Bilka i morgen og se om de vil sælge til 11k
Af George1
#303113
Med udgangs punkt i sidste års topmodel Q9FN pris reduktion, burde Q90 helt sikkert komme derned, men det kræver nok du kan vente et års tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303117
Q9FN har ramt 12.000 kr. i sidste uge for første gang og burde i virkeligheden være udgået. Dvs. den har været på markedet i over et år før den røg under 13.000 kr. Det er muligt, at man kan nå samme trend på Q90R, men det forudsætter nok, at den ikke blot tages af markedet når "Q90S" kommer.
Af PeterD
#303147
S.G skrev:Kære I
Tak for jeres svar.

Jeg henter i aften et q9fn samt en 960´er soundbar til 17554kr.
Spændende. :)

Kan du give en kort anmeldelse om skærmen ud fra dine egne ord, efter et par dage/ uger. Det er altid fint at høre folk når de har købt ny skærm.

På forhånd tak.