Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bygork
#302727
Hej

Vi vil gerne købe et nyt tv og overvejer Sony KD55XF7596BAEP til 3995,- https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... WERWEEKEND

Hvad er jeres vurdering af dette tv, også set i forhold til vores behov ? evt. alternativer ?


Vores kirterier er:

-55”-65”

-HDR

-4K

Budget ca. 4500 dkr

Min. 100 HZ
Vi har 4 enheder (Parabol (skal være fra ekstern sat boks i fremtiden), Appletv 4K, Soundbar, Blue-ray) tilsluttet tv på HDMI, så tv må gerne have 4 stk HDMI porte (ved ikke om en hdmi switch i praksis virker ok).

TV må gerne også have mulighed for streaming med indbyggede Apps via TV. f.eks. yousee tv app.

Vi sætter pris på at Tv giver et rigtig godt billede, men behøver ikke nødvendigvis at være OLED (vi er ikke villige til at give de ekstra penge til et OLED tv). Tv'et skal kunne vise fodboldkampe i rigtig god billedkvalitet og uden forsinkelser.

TV menuen skal gerne være hurtigt (vores nuværende ældre Grundig er så langsom) og kunne skifte hurtigt mellem forskellige sources uden at man ”venter” på menu valg/reaktion fra Tv’et.

Det vil endvidere være ønskelig at TV’et kan understøtte afspilning af et bredt udvalg af filformater. F.eks. hvis man kommer med på en USB pen eller USB HDD for afspilning.

Da vi har hørt mange skrækhistorier fra omgangskredsen om Samsung tv der går i stykker efter kort tid udover garantien, er Samsung ikke et mærke vi vil købe.

Er det evt. værd at betale for en kalibrering af TV'et i butikken, eller er det bare et salgs trick ? er kalibrering noget man nemt selv kan gøre/finde vejledning til på nettet

På forhånd tak
#302733
Sony er ikke kendt for just at have de hurtigste menuer i disse år. Jeg har selv et Sony og har ikke nogle større problemer med det, men anerkender at både Samsung og LG er væsentlig hurtigere når det kommer til menuerne.

Jeg har ikke set den konkrete model i aktion, men i forhold til HDR vil du ikke få en speciel god oplevelse. God HDR kræver en OLED eller et LCD med zonestyret belysning. Hvis vi forbliver i Sony land, så vil jeg overveje at øge budgettet en smule og kigge på XF9005. Se evt. anmeldelsen her på sitet. Bedste tv til at se fodbold på.
#302734
Du har jo lige haft en tråd hvor det eneste du har ændret i teksten er beløbet du har sat ned fra en 6000-7000 til 4500kr..

viewtopic.php?f=2&t=48701&view=unread#unread

Der er vel ikke så meget at tilføje, du vil have en Sony, men vil stadig have den skal være hurtig.. Det er de ikke, HDR er ikke et issue i dit prislag..

Du kan bruge den side til at sammenligne dine Sony tv..

https://www.displayspecifications.com/en
Senest rettet af Grandahl 14. sep 2019, 12:30, rettet i alt 1 gang.