Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 3003ken
#302219
Hej Alle nørder ! :)

Jeg er så småt ved at kigge på ny tv. Grunden til jeg er på udkig, er fordi jeg savner nogle apps i mit nuværende TV, samt synes jeg det er ved at være for "lille" - Jeg synes billedet i mit nuværende TV er fint, jeg er måske ikke så kræsen ? :)

Nuværende TV: LG 55LB610V.

Krav:
Størrelse: 75"
Apps: Plex, Yousee, DRTV, Netflix
Indgange: Mulighed for kablet netværk, samt mindst 3 HDMI
Udgange: Optisk udgang til mit Sonos
Vesa: Skal passe på mit nuværende beslag Vesa 400x400

Jeg synes der er rigtig mange forskellige modeller, og har svært ved at spotte hvilket tv man får mest for pengene lige nu, det skal ikke være et panik køb, det gamle TV fungere stadig rigtig fint.
Her håber jeg i kan hjælpe ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#302221
Hvilke har du fundet til 10k?

Jeg synes kun at Sony XG8096 findes under 10k lige nu? Den er vist kun 50hz og ja, IPS panel.

Et par links ville da hjælpe, til alle de forskellige modeller du har fundet til max 10k :)

Synes ikke samsung/lg under 10k er de penge værd.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302223
LG 6 serie må du gå udenom, selv som 43" er det noget bras, så 75" ødelægger du fornøjelsen ved det.

Med de tilbud som er nu, så er Samsung 7175, måske ok men om den er på linje med Sony XG80 , det kan jeg ikke sige og har ikke checket specs hvis det gør meget.

Så samsung vs Sony , mener jeg.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302226
Jeg ved LG og Sony har det, da jeg bruger det.

Har kun et 5 år gammel samsung, så ikke stærk i deres nye Tizen, står det på plex.tv , så er det nok rigtigt :)

Du skal være opmærksom på at Sony i hvert fald ikke har frekvens skifte support, hvor jeg bruger ekstern boks til plex hvor det virker. Sony har vist fået en lidt bredere support for codec i Orea8 men oftest er det altså valgt fra pga. frekvensen er fast. Måske kun en detalje, for jeg har da brugt Plex i lang tid på Sony og det virkede for det meste ok.

Ved ikke om LG/Samsung gør sig i det.

(Frekvens= Skærm opdaterings frekvens(hz))
Af JensF
#302230
Du skal lige overveje hvad det er din Plex-app skal afspille.

Hvis du kommer op i 4K materiale så er det min erfaring at fjernsynet begynder at mangle muskler til at afvikle det flydende. Der bliver artefakter ved bevægelse og billedet hakker nogen gange. Kodi kører en smule mere flydende.

Hvis du bare mangler apps kunne et shield tv være en mulighed? Den æder alt hvad du smider efter den, inklusiv 4K HDR.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302232
3003ken skrev:Jeg har ikke endnu haft behov for at afspille i 4K i Plex.
Jeg tænker et shield tv kan købes når jeg engang får behov for 4K afspilning.
Og indtil Plex begynder streaming services i 2020, så skal du jo også have ekstra udstyr UHD Blu-ray / drev og købt en masse UHD skiver :)

Så ja, jeg nøjes med mine muligheder på blu-ray indtil da. Og UHD afspiller og skiver som en non-plex option.

Omkring tv't: Så er en 6 serie model, nok som den du har, altså i den lave ende, og er det dit mål uden kritik, så kan du jo vælge den billige LG , og så prøve den og returnere den, hvis du erfarer det var for ringe? Ups, Bilka har ikke 30 dages prøve periode på deres butiksvare ;( Så skal det være power eller elgiganten du går hen til. Måske et prismatch?
Af George1
#302258
En glad ejer af EX 780 købt til kr under 10000 skrev følgende tillader mig at kopiere for info
Pris ej gældende pt.

300558Power har igen weekend tilbud på et 75" Panasonic FX780 til kun kr 9.999.
Det er det bedste LCD fra Panasonic (med MVA panel - en videreudvikling af VA) og det er teknisk set det samme som afløseren i 2019, som har fået opgraderet billedchippen og menusystemet....og koster kr 27.999, som FX780 også gjorde indtil foråret 2019.

Det kan fint måle sig med Sonys XF9005 og flere af QLED-modellerne fra Samsung...men nok ikke toppen i det segment. Omvendt er de bedste QLED mindst dobbelt så dyre, men har næppe et dobbelt så flot billede.