Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301853
God eftermiddag godtfolk!

Jeg var millimeter fra at købe et Sony KD65XG9505 til 15.000 i HiFiKlubben. Men så meldte Bilka sig pludseligt på banen med dette tilbud på et KD65XG8505 til 7999.- som jeg i stedet nu er ret fristet af. Det er trods alt næsten halvt så dyrt.

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 6XEALw_wcB

Men er der noget jeg overser som gør 9505'eren til et samlet bedre og klogere køb? (udover at det jo er nyere og tilmed har en mere hæderlig fjernbetjening).

Håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt på vej og evt har viden eller erfaring med de ovennævnte Tv.

Mvh
AndersMJ
#301862
Hvis du er glad for Sony og det er det du vil have, så er jeg helt enig med Henrik.. Meget mere value for pengene med XF9005 der lige så god billedmæssigt som den du har købt, og bedre end den 85 model du overvejer.
#301863
Tak for input og links. For en god ordens skyld skal nævnes at jeg ikke så tv-kyndig (kunne jeg måske godt lige have skrevet indledningsvis), så selv om jeg har lavet forskellige sammenligninger, så er det langt fra alle specs jeg reelt forstår og dermed er det heller ikke helt så nemt for mig "bare lige" at holde skærme op mod hinanden".

Hvad er grunden til at i mener dette TV er et bedre køb? ...er det ikke - om end det roses mange steder - ved at være "gammelt"?
#301908
Sidder du lige for dit TV, så gå efter TV med VA paneler - eller OLED.
Sidder du skævt for, så gå efter TV med IPS paneler - eller OLED.
VA paneler ser hurtigt ringe ud med farver og sortniveau, hvis man bevæger sig en smule uden for sweet spot lige foran TVet.
Og ja, jeg ved godt hvad jeg snakker om - har selv et XE9005 hængende - og ville ønske det havde et IPS panel i stedet, som mit XF8599. I hvert fald hvad angår betragtningsvinkler. :)