Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301690
Vi har allerede skrevet lidt om det kommende OnePlus TV.

Pete Lau, direktør for OnePlus, bekræfter nu, at det lanceres næste måned. Til at starte med i Indien og senere i USA, Europa og Kina. Her er hans seneste blog-indlæg.

BusinessInsider har lokket flere detaljer ud af ham. Det bliver en LCD-skærm med 4K-opløsning og quantum dots, som skal markedsføres som QLED. Således må Samsung eller TCL/CSOT være leverandør. Jeg tvivler på, at de lader OnePlus få deres mest avancerede LED-systemer, så jeg tror ikke, at det er usandsynligt, at det bliver kantbelyst.

Så er der de her to spøjse påstande:
- Lau said that OLED panels are expensive, and that the "price difference doesn't match the quality difference." - 55" OLED koster 6.999 kr. mens 55" Samsung Q9FN koster 9.999 kr. så hvad mener han egentlig? Man kan naturligvis vælge at sammenligne med et 55" Samsung Q6 (kantbelyst LED) i stedet, men så lander prisen stadig på 7-8.000 kr.
- The OnePlus TV will run on a customized and optimized version of Google's Android TV platform. "It's our prerogative that we optimize and integrate very deeply [with Android TV] for the best user experience," Lau said. - Google tillader ikke, at Android TV brugerfladen ændres, så hvori mon det "customized" består?

Med mindre det her TV bliver svinebilligt, så er det svært at få øje på, hvad der skal adskille OnePlus TV fra andre TV. Hvis man søger "QLED" Android TV så findes TCL jo allerede til lave priser.
Brugeravatar
Af bbplayer
#301711
Jeg er helt sikker på at lanceringen ikke handler om kvalitet men om kvantitet, nu har de fået et mærke som folk kan lide på mobilen og nu overfører de så navnet til tv branchen. hvorfor mon?
Hed det Trushiba , så havde ingen lagt mærke til skærmen eller skrevet om det.