Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301265
Hej alle

Jeg har et fantastisk Oled E6 tv som jeg har været sindsygt glad for, og er stadig, der er 2 ting der irriterer mig ind i mellem.
Det er når der er de meget mørke nuancer(tæt på sort), så synes jeg det kan virke pixeleret i overgangen. Derudover vil der ved måske en lidt dårlig kilde være "skygger" eller det rigtige er vel at det lige omkring personen er lidt utydelig når personen bevæger sig.

Jeg kan se de 8 modellerne er kommet ok ned i pris, så vil det give mening at skifte og til hvad, eller vente?

Og hvad vil i tro jeg vil kunne få for mit tv?

pfh. Tak
#301267
Jeg har lige taget skiftet fra e6 til c8 - i 65”.

Jeg fik 10.000kr for 2 mdr siden for mit e6, men det var som sagt inden 65” var til at få for de 10.000kr.

Jeg spurgte også herinde og fik de beskeder at jeg nok ikke ville opleve den store forskel.
Det gør jeg nu heller ikke.

MEN jeg syntes ihvertfald at hdr står bedre.
Bevægelse har også fået et løft.
Dernæst er jeg glad bruger for webos og her er det c8 bare langt mere responsiv.

Mht salg vil jeg da tro du kan få 8000kr.
Hvis du slår på at det er et 3D tv og med soundbar og ikke “bare” et oled.
Alt andet lige er der altså forskel på e6 og b6
#301277
Kilder er primært Apple tv 4k modellen. dvs Hdmi.

Jeg sad lige igår og opdaterede indstillingerne, da de har kørt på en elgiganten indstilling det meste af levetiden.
hans123 skrev:Hvad ser du på af kilder ?

Tror ikke du opnår det store ved skift til nyere.

Og brugtprisen er nok meget lav med de tilbud oled kører med lige nu
#301278
Super tak for info, et par vigtige ting du nævner....

Hmm 8000 tænker jeg måske er fair.. Så har det kun tabt 12000 siden jeg købte det :( :D :D
bromberg skrev:Jeg har lige taget skiftet fra e6 til c8 - i 65”.

Jeg fik 10.000kr for 2 mdr siden for mit e6, men det var som sagt inden 65” var til at få for de 10.000kr.

Jeg spurgte også herinde og fik de beskeder at jeg nok ikke ville opleve den store forskel.
Det gør jeg nu heller ikke.

MEN jeg syntes ihvertfald at hdr står bedre.
Bevægelse har også fået et løft.
Dernæst er jeg glad bruger for webos og her er det c8 bare langt mere responsiv.

Mht salg vil jeg da tro du kan få 8000kr.
Hvis du slår på at det er et 3D tv og med soundbar og ikke “bare” et oled.
Alt andet lige er der altså forskel på e6 og b6
#301287
De problemer du skriver i første indlæg tror jeg ikke på bliver synligt bedre for dig med ny model. Årsagen er, tror jeg, at du kører med dårlige indstillinger. Hurtigst muligt bør du indstille til de settings Flatpanels har i deres test af din model, eller se på AVS forum tråden om E6 om du kan finde en der har nørdet med modellen. Det er er altid:
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... d-733.html

Lidt lang tråd men søg og du vil helt sikkert finde gode settings. Eller bedre bestil kalibering hos "tv-kaliberering". Det vil med garanti give bedre billede at prof. kalibrere dit nuværende end købe ny 8 model og køre med "dårlige" indstillinger.
#301290
Tak for svar.
Som jeg har skrevet har jeg så sendt som igår forsøgt at indstille som her på siden. Oprindeligt var det en Elgiganten "kalibrering" der var med i købet.

Jeg holder øje det er blot fordi jeg hjalp en med køb af nyt tv(anbefalede c8 i 55") også blev jeg sgu bare lige hooked på om jeg skulle skifte selv også...
Nogle gange kan man jo sælge ens eget til en fair pris også skifte løbende hvis der er ok forbedringer i det.
Men kan se C8 i 65 også er steget noget igen som nok ellers ville være det jeg ville sigte efter.
Dusty skrev:De problemer du skriver i første indlæg tror jeg ikke på bliver synligt bedre for dig med ny model. Årsagen er, tror jeg, at du kører med dårlige indstillinger. Hurtigst muligt bør du indstille til de settings Flatpanels har i deres test af din model, eller se på AVS forum tråden om E6 om du kan finde en der har nørdet med modellen. Det er er altid:
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... d-733.html

Lidt lang tråd men søg og du vil helt sikkert finde gode settings. Eller bedre bestil kalibering hos "tv-kaliberering". Det vil med garanti give bedre billede at prof. kalibrere dit nuværende end købe ny 8 model og køre med "dårlige" indstillinger.
#301301
På mit B6 oplever jeg også mærkelige pixelleringer ved grå/gråsorte flader og har aldrig rigtigt forstået hvorfor det sker.

Jeg kunne da muligvis være interesseret i at købe dit E6 hvis det ellers er burn in frit, men for mig ville det være en midlertidig løsning til Q90R kommer ned i pris og vil nok kun være aktuelt hvis vi finder en god pris.

Så hvis du iøvrigt vil sælge TV'et så lad os tage det som PM eller du kan henvise til eventuel annonce på DBA.
#301302
Husk at stoppe når i kommer frem til White balance i jeres settings.. De tal er individuel fra skærm til skærm og kan lige så godt gøre mere skade end gavn..
#301308
Skal nok sige til hvis det er.

Men tænker jeg skal ud af finde en der vil give en ok pris for det. Da det skal være fordi jeg kan gøre en ok handel så jeg kan skifte videre.

For ellers er der et sindssygt lækkert og flot tv.

bphhm skrev:På mit B6 oplever jeg også mærkelige pixelleringer ved grå/gråsorte flader og har aldrig rigtigt forstået hvorfor det sker.

Jeg kunne da muligvis være interesseret i at købe dit E6 hvis det ellers er burn in frit, men for mig ville det være en midlertidig løsning til Q90R kommer ned i pris og vil nok kun være aktuelt hvis vi finder en god pris.

Så hvis du iøvrigt vil sælge TV'et så lad os tage det som PM eller du kan henvise til eventuel annonce på DBA.
#301309
Tak en af de der ting som jeg faktisk godt vidste men havde glemt!

Hermed sat retur til 0 ??

Grandahl skrev:Husk at stoppe når i kommer frem til White balance i jeres settings.. De tal er individuel fra skærm til skærm og kan lige så godt gøre mere skade end gavn..
#301332
Crap, så må jeg jo vente...... Synes ikke det giver mening at skifte før det problem er væk....
Globulus skrev:Panasonic siges med deres 2019-modeller at have fået styr på det konkrete problem.

Se anmeldelse af GZ950 her:
https://www.youtube.com/watch?v=VUQlEsTTibk

Omtalen af near-black-håndtering starter ca. 4 minutter inde i videoen.

Han nævner i den forbindelse også FZ802 fra 2018, men den har ikke Dolby Vision.