Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348715
Måske er der ikke alle, der ser det? Det kan vel ikke være noget, der varierer mellem de enkelte apparater?

Jeg har ikke selv set et TV gøre det, så jeg kan ikke vurdere, om det var noget jeg kunne leve med.
#348721
George1 skrev: 5. jan 2023, 09:47 Ja undre mig der ikke er mere debat omkring dette, men det er nok et overstået problem på dette OLEDpanels site.
Måske fordi problem anses for minimalt af producenten, eller lidt lang tid om ny firmware.
Måske bedre, at bruge tiden lidt på, hvorfor lcd teknologien stadigvæk ikke har løst deres problemer. Lcd issues går jo helt tilbage til den spæde start, så her er potentialet stort for forbedringer.
Senest rettet af MigSelv 6. jan 2023, 17:54, rettet i alt 1 gang.
#348722
BE66x skrev: 6. jan 2023, 13:03 Jeg købte et Panasonic OLED for et par måneder siden, og jeg har ikke haft problemet.

Jeg havde fravalgt Sony pga. den aggressive dimming, men at det stadig er så stort et problem på LG vidste jeg ikke. Det er grotesk, at man skal i servicemenuen - og dermed risikere at miste garanti/reklamationsret - for at kunne bruge sit TV optimalt.
En tre år gammel tråd, hvor det nok er løst. Og havde intet med Sonys dimming algoritme at gøre, den var beskyttelse mod BI ved høj lysintensitet og logoer.
#348726
MigSelv skrev: 6. jan 2023, 17:45
George1 skrev: 5. jan 2023, 09:47 Ja undre mig der ikke er mere debat omkring dette, men det er nok et overstået problem på dette OLEDpanels site.
Måske fordi problem anses for minimalt af producenten, eller lidt lang tid om ny firmware.
Måske bedre, at bruge tiden lidt på, hvorfor lcd teknologien stadigvæk ikke har løst deres problemer. Lcd issues går jo helt tilbage til den spæde start, så her er potentialet stort for forbedringer.
Læs hvad trådstarter svarede mig og bliv klogere, hold dig evt til tråden og ikke din mening om noget helt andet
#348730
George1 skrev: 5. jan 2023, 23:41 De sædvanlige snotdumme kommentare hvis man spørge ind til noget der for nogle kan betragtes som negativt over for OLED, hvad tror du jeg vil med indlægget er at jeg ville høre om det stadig var et problem, ellers havde jeg selvfølgelig ikke spurgt det var ikke for at genere hverken Ghidora eller dig pede8000
De snotdumme kommentarer klarer du helt selv, men det følger vel en troll.
#348731
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
#348737
KÆRE MIGSELV Hvor har du fundet mine snot dumme kommentare i denne tråd , nu reagerede jeg på hvad der blev skrevet til mig. Men ??Ha ha fint kun at tage det indlæg med, men ikke grunden til jeg skrev det, men husk nu tråden som jeg skrev før, da du også kom med en sviner mod mig.
Læs hvad trådstarter svarede mig og bliv klogere, hold dig evt til tråden og ikke din mening om noget helt andet.
Forøvrigt tak for mit nye navn.
Mvh Georgetroll 1
#348741
MigSelv skrev: 6. jan 2023, 22:28
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
Måske fordi A90J har heatsink. Kan være med til at modvirke problemet.
#348742
hdmi skrev: 6. jan 2023, 13:57 Jeg har et Sony 80J, jeg har ikke observeret problemet, har haft det et år.
Det under mig så godt nok. Har selv en A80J og kan tydeligt se det. Ser du nogen fodbold\sport med scoreboards? Her synes jeg godt nok det er tydeligt at se.
#348748
George1 skrev: 5. jan 2023, 09:47 Ja undre mig der ikke er mere debat omkring dette, men det er nok et overstået problem på dette OLEDpanels site.
Jeg har ikke problemet mere efter at jeg har været inde i service menuen og slå TCP og GSR fra.

Brugte dette link fra YouTube: https://www.youtube.com/@sephirothkefka777/videos

Husk at det er på eget ansvar at ændre i servicemenuen. Dette er kun en oplysning til jer der selv vil prøve at løse problemet.

Kan kun sige at det har hjulpet mig på mit LG CX77. :)
#348750
Pas nu på med hvad man laver i service menuen. HVIS der pludselig sker noget med panelet, og producenten går ind og tjekker i service menuen, så kan det være at du har mistet alt garanti, da det er ulovlig indgriben....
#348801
MigSelv skrev: 6. jan 2023, 22:28
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
Det har sikkert noget at sige.
I FP anmeldelsen af A90J fremgår ellers at dimming funktionen er for aggressiv.