Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348731
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
#348737
KÆRE MIGSELV Hvor har du fundet mine snot dumme kommentare i denne tråd , nu reagerede jeg på hvad der blev skrevet til mig. Men ??Ha ha fint kun at tage det indlæg med, men ikke grunden til jeg skrev det, men husk nu tråden som jeg skrev før, da du også kom med en sviner mod mig.
Læs hvad trådstarter svarede mig og bliv klogere, hold dig evt til tråden og ikke din mening om noget helt andet.
Forøvrigt tak for mit nye navn.
Mvh Georgetroll 1
#348741
MigSelv skrev: 6. jan 2023, 22:28
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
Måske fordi A90J har heatsink. Kan være med til at modvirke problemet.
#348742
hdmi skrev: 6. jan 2023, 13:57 Jeg har et Sony 80J, jeg har ikke observeret problemet, har haft det et år.
Det under mig så godt nok. Har selv en A80J og kan tydeligt se det. Ser du nogen fodbold\sport med scoreboards? Her synes jeg godt nok det er tydeligt at se.
#348748
George1 skrev: 5. jan 2023, 09:47 Ja undre mig der ikke er mere debat omkring dette, men det er nok et overstået problem på dette OLEDpanels site.
Jeg har ikke problemet mere efter at jeg har været inde i service menuen og slå TCP og GSR fra.

Brugte dette link fra YouTube: https://www.youtube.com/@sephirothkefka777/videos

Husk at det er på eget ansvar at ændre i servicemenuen. Dette er kun en oplysning til jer der selv vil prøve at løse problemet.

Kan kun sige at det har hjulpet mig på mit LG CX77. :)
#348750
Pas nu på med hvad man laver i service menuen. HVIS der pludselig sker noget med panelet, og producenten går ind og tjekker i service menuen, så kan det være at du har mistet alt garanti, da det er ulovlig indgriben....
#348801
MigSelv skrev: 6. jan 2023, 22:28
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
Det har sikkert noget at sige.
I FP anmeldelsen af A90J fremgår ellers at dimming funktionen er for aggressiv.
#348802
Beckham skrev: 7. jan 2023, 13:07
MigSelv skrev: 6. jan 2023, 22:28
Jonassen skrev: 6. jan 2023, 21:06 Jeg har ikke oplevet dette issue på mit Sony A90J, hvis panel er OLED fra LG.
Det er til dels brand specifik software der “styrer” panelet, så samme panel i forskellige tv brands, giver nødvendigvis ikke samme opførsel.
Måske fordi A90J har heatsink. Kan være med til at modvirke problemet.
Kan godt være, det skruer dog ned for lysstyrken når der ikke er så lyst i stuen.. men det er nok lys sensoren, som jeg ikke har slået fra ind i Indstillingerne.
#351434
Simon R. skrev: 6. jan 2023, 11:37 Jeg er trådstarter på den her gamle tråd. Og beklager, at jeg aldrig fik meldt tilbage!

Men JA - at ændre "TPC Enable" til 0/off fjerner problemet. Det samme gælder i øvrigt på mit helt nye 77" C1 - der har jeg lavet samme manøvre i servicemenuen og det virker også.

Hvis man ikke oplever det her problem, ser man enten ikke film med mørke scener, der varer over et par minutter, eller man trænger til at få pudset brillerne - men hvis folk kan leve med det, må de jo selv om det :) Undrer mig bare over hvordan man kan købe OLED for at få den bedste billedkvalitet og så alligevel tilsyneladende ikke kan se, når billedet mister 40-70% af sin lysstyrke. Flatpanels har vist selv lavet målinger, der viser præcis hvor meget lysstyrke der ryger, og det er rigtig meget.

Så vidt jeg kan læse rundt omkring er det også et problem på Sonys tv (fx på A80/84J er der en tråd om på Avforums)- men skulle ikke være der på Panasonic. Så Panasonic har vel bare slået det fra permanent tænker jeg.
Hvor har du købt fjernbetjeningen henne til at få adgang til service menuen?
#351450
George1 skrev: 9. maj 2023, 18:16 Er det ikke et overstået problem på nye modeller ??
Mener også det generelle råd herinde er niks pille service menu.
Ifølge LG, så er det løst: Ny firmware retter auto-dimming i mørke scener på 2023 LG OLED TV. Vi må teste det i vores kommende anmeldelser af C3 og G3.

Vi har forsøgt at presse dem ift. ældre modeller og her er hvad LG Korea skriver til os:
- "Sorry but I have no answer for you at this time."

Det lyder som om, at det ikke er udelukket, at ældre modeller får samme firmware, men man skal nok omvendt heller ikke sætte sin forventning op til, at det sker.
#351453
OK - lad os håbe de laver en opdatering til de gamle modeller. Jeg er dog ikke optimist da de formentlig kører samme strategi som WebOS, hvor de ikke giver opdatere.

Auto-dimming er dog ikke mit største problem, da det forekommer relativt sjældent for mig. Jeg har stadig større udfordringer med Dolby Vision "brightness change". Jeg kan se på Reddit at antallet af brugere som har udfordringer med dette er stigende. Så det er ikke kun mig.