Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#300862
Hej,
jeg er ved at indkøbe et fladskærms-TV, til mit nye værelse. Jeg ejer ikke en PS4 Pro, men en Slim - så om det overhovedet behøver være 4K er lidt trivielt, da det måske kun ville have indflydelse på noget af materialet fra Netflix? - Tja, det ser alligevel ikke rigtig ud til at man kan få et normalt HD-TV længere, hvis alle de andre komponenter og aspekter også skal være moderne.

Fjernsynet skal stå på et rullebord, som kan flyttes mellem at være pakket væk ved væggen, stå for foden af min seng og være foran min sofa i hjørnet (så Ambilight og lignende er overhovedet ikke vigtigt, da det står i åbent rum når i brug) - jeg tænker at selvom det måske er det forkerte forum, om I ikke har en god billig soundbar, som jeg kan købe med? Jeg har hørt at det skulle være en god idé, særligt pga. den fremadvendende lyd.

Egentlig synes jeg slet ikke skærmen behøver nærme sig maksprisen, medmindre I synes der er et godt tilbud, og der er en eller anden ny teknologi jeg nok simpelthen ikke kan leve uden at prøve. Jeg vil gerne høre jeres tanker på nedenstående fjernsyn som er ret meget på tilbud hos Power lige nu - for så er der jo også god plads til mange andre ting til værelset i mit budget, f.eks. den der soundbar :)

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-909459/

På forhånd mange tak for hjælpen! :D
-Anton
Senest rettet af DanishElephant 6. aug 2019, 22:18, rettet i alt 2 gange.
#300864
Jeg tænker at størrelsen er ret god til mit formål, og har hørt at Android TV skulle være en af de bedste Smart-TV styresystemer - hvor denne model kommer med den ekstra fordel at have genveje til YouTube og Netflix fra fjernbetjeningen + stemmestyring. Jeg kan faktisk se at den er på jeres tilbudsjagt, men om det betyder at I også anbefaler den eller ej, ved jeg så ikke :)
Senest rettet af DanishElephant 6. aug 2019, 22:19, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
#300865
Android gør det ganske udmærket, men det er langt fra det hurtigste og mest smooth system du kan få. Både Samsung's og LG's styresystemer er væsentlig hurtigere.

Anyway...når det er sagt. Ved ikke hvor meget du går op i rå billedkvalitet? Hvis det er, ville jeg overveje at smide lidt mere og gå efter Sony XF9005. Det er et langt bedre tv end ovenstående. Læs evt. testen her på sitet.
#300871
Jeg tror faktisk jeg er lidt nærig, og mit 7000 kroner som jeg er villig til at give er måske lidt ambitiøst i forhold til mit TV-forbrug, og hvor vigtigt jeg synes kvaliteten er.

Jeg prøver derfor at holde den i de 4000-5500 kroners prisklasse;
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... u8005-2019
Hvis du siger styresystemet er bedre, tænker jeg faktisk denne er bedre omend det er lidt mindre, da det har reel 100HZ refresh rate og det bedre styresystem. Jeg er dog lidt splittet, da det Power sælger ser ret godt ud hvad angår specs, (særligt de fremadvendende "surround" højtalere, som potentielt kunne erstatte behovet for soundbar?), men om det bare er dem der er gode til at kaste fancy selvopfunde tech-termer i hovedet på mig, ved jeg ikke - det er det jeg beder om hjælp til at forstå.