Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohanElkjær
#300772
Panasonic har lige opdateret '17 tv til HDR10+.
Men betyder det noget?
Mit tv, Panasonic EZ950, fortæller i billedindstillingerne om jeg ser HDR. F.eks. når jeg vælger Dolby Vision film fra Apple eller Netflix streamet via Apple boks.
Før opgraderingen sagde den HDR. Og efter update siger den HDR. Intet sted nogen oplysninger om hvilken slags HDR. Og jeg har til dato ikke set en film titel angivet som HDR10+.
Mit spørgsmål er: Når jeg vælger en titel i Dolby Vision, og tv'et siger HDR, er der så nogen chance for at det er HDR10plus, altså med løbende justering af farver? Eller ser jeg det jeg hele tiden har set?
Brugeravatar
Af bbplayer
#300773
Så vidt jeg ved, så sender BBC streaming i HDR10+ , Du kan ikke forvente at Netflix DV , vil være HDR10+ på dit tv.

HDR10+ og DV er to forskellige standarder, og de bygger på grundstenen i HDR , og derfor vil alle tv med HDR10 support vise et HDR billede, hvis de ikke supporterer HDR10+ eller DV.

Viser din skærm ikke om det er det ene eller andet, så er det jo svært at vurdere?
Har du ikke Netflix, en ATV med DV medie som kan afprøves, en UHD afspiller (der er vist også HDR10+ medie support nu fra BBC)

Lidt fra flatpanels selv omkring emnet: https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1536061334
#300811
HDR10+ kræver et HDR10+ signal. Den kan ikke skabe det ud fra de andre HDR-formater. ATV sender heller ikke DV til TVet, hvis det ikke understøtter det, så den idé kommer ikke til at fungere.

Der er temmelig begrænset med HDR10+ indhold, men sidst jeg tjekkede, så viser Pana slet ikke hvilket HDR-signal den får, så det er svært at spotte det.
#300812
Jeg har modtaget en kommentar fra Panasonic om, at HDR10+ på 2017 TV ikke er understøttet fra Amazon, som er en af de eneste kilder til HDR10+ video. Herudover er der en håndfuld UHD Blu-ray udgivelser i HDR10+. Jeg vil tro, at tv'et med logo angiver, når man ser HDR10+.

"The software update, to implement HDR10+ in FY17 4K Pro models, will be executed 30/07 trough NWDL (Network Download). We will support HDR10+ trough HDMI and Media player, but not in Amazon prime."
Af aalb1970
#300814
Det er sgu lidt tyndt af Panasonic at udgive en HDR10+ opdatering uden understøttelse af Amazon Prime. Det ekskluderer i praksis stort set alt indhold i HDR10+ bortset fra en håndfuld UHD Bluray skiver.

Jeg mener dog, at Amazon Prime appen på Panasonics UBP 820 og 9000 afspillere understøtter HDR10+, men det er jo så en udskrivning på min. ca. 4.000 ekstra.