Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole_S
#300787
Supergris skrev:Jeg vil mene, dette er et rigtigt godt bud, til en fornuftig pris og størrelse til et soveværelse, hvor man sikkert ikke altid sidder/ligger ligefor skærmen, så VA-panel med bedre betragtningsvinkler er vel at foretrække og HDR-ydelsen nok kommer i anden række, hvis du kan finde et eksemplar:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Det har også indbygget Chromecast, så du kan smide links fra din telefon direkte op på skærmen...
Betragtningsvinkel er ikke væsentlig i dette tilfælde, da jeg/vi ligger lige foran TV'et. Ellers godt tænkt. :)
Af Supergris
#300789
Det gør han sikkert, fordi det er et godt bud i prisklassen, du efterspørger. I den sidste ende er det en personlig reference.
Sonyen adskiller sig nok fra de andre med hensyn til HDR-ydelsen, da det har bagbelysning med zoneinddeling; så har du masser af materiale med HDR, er det nok denne model, du skal gå efter, ellers er de andre også gode og lidt billigere bud...
Af Ole_S
#300795
henrik.yde skrev:Fordi TVet har fået gode anmeldelser i form af sidste års model som hedder UE55NU8005. Dette her er næsten magen til, bortset fra at det selvfølgelig har den nyeste udgave af Tizen, som er Samsungs styresystem.
https://www.testfakta.dk/da/hjem-og-hus ... fodbold-vm
Derudover vil Philips 8303/8503 også være et glimrende valg.

Okay, jeg må hellere kigge nærmere på det tv. Ellers venter jeg nok til Sony kommer på tilbud igen :)
Af henrik.yde
#300797
Tja, der er jo nok en grund til at det ikke har været nævnt i denne (lange) tråd. Af alle de TV der har været nævnt her, er det XF9005 der leverer det bedste billede i prisklassen.
Af Grandahl
#300801
Q6 i 49” har kun 50hz, du skal i 55 “ for at den har 100hz.. RU8005 har 100hz, den har ikke noget godt HDR hvis du får brug for det, til gengæld er den hurtig og smidig i kanalskift, opstart menu mm.. Tizen er det mest velfungerende Smart tv,

Hvis du vil have et mere brugbart HDR ( Kan findes på den dyre pakke af Netflix, hvor noget af materialet er i HDR, eller Amazon ) er der XF9005 der er bedre.. Men hvis du skal have et ordentlig udbytte af HDR er det OLED, der er niveauforskel..
9005 er bagbelyst med zoner.. Den er dog noget langsommere i opstart og også det andet jeg nævnte.

Jeg vil sige de 3 muligheder her, alle i 55”

RU8005 til 5000
XF9005 til 6000, ved ikke lige om den er på tilbud til det pt
LG C8 til 7000 OLED, det siger sig selv den bedst på stort set alle parameter.
Af PeterD
#300802
henrik.yde skrev:Tja, der er jo nok en grund til at det ikke har været nævnt i denne (lange) tråd. Af alle de TV der har været nævnt her, er det XF9005 der leverer det bedste billede i prisklassen.
Både Q6 og XF90 er rigtig gode tv, men har en kærlighed for XF90 fordi den leverer en god lysstyrke og har flerzone local dimming, og så er der bare det med bevægelse som fungerer, syntes jeg, godt i deres skærme. (andre er velkomne til at have andre meninger).

Husk dog at bruge tid på indstiling uanset hvad skærm du vælger også selv om det, måske, skal være kongen OLED, men nogle siger at billedet er så godt at man ikke får noget søvn... 8-)
Brugeravatar
Af hans123
#300808
Har selv et LG 55” oled i soveværelset.

Har sænket lysstyrken lidt så det opleves lækkert i et helt mørkt soveværelse.
Af Supergris
#300809
Jeg ville nu heller ikke afskrive Philipsen.
Hvis man er typen, der har noget lys tændt under TV-kiggeri eller ynder at bruge Ambilight, er der virkelig meget TV for pengene, når det er på tilbud!
Af Grandahl
#300813
De er begge gode tv, du går ikke galt i byen der ??

Husk at få indstillet dit tv ordentlig, spørg hvis du mangler settingstal.
Af PeterD
#300837
Ole_S skrev:Hej folkens,

Jeg vil starte med at sige tak for jeres hjælp. Valget bliver enten Sonyen eller denne.

https://www.elgiganten.dk/product/22872 ... rown_goods

Rigtig god dag til jer :)


Mvh,
Ole
"Samsung PQHD" Så må vi se hvor meget sælgerne kan tale Samsung op, Der går ikke mange måneder før de sætter nye reklameord på deres modeller..Man skulle jo tro at de er i salgsmæssigt krise. "

LCD er LCD. punktum
Af Grandahl
#300840
PeterD klap nu i, det er trættende at høre på dit anti Samsung propaganda i hver eneste tråd..

Fornemmer du intet når der fra mange sider gøres opmærksom på dette, stik dog piben lidt ind og brug din situationsfornemmelse, hvis du har en.