Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#300678
Hej alle

Jeg har fået læst en del op på fjernsyn i dag, da mit ellers superb Panasonic TH-42PZ70EA tv trænger til at blive skiftet ud i forbindelse med flytning. Jeg er desværre kun blevet mere i tvivl om hvad jeg skal gå efter også ift. pris.

Fjernsynet skal primært bruges til streaming af film og serier.

Jeg kan læse mig frem til at OLED giver det bedste billede og at QLED kommer tæt på.

Jeg vil gerne høre hvad jeres anbefaling er ift. hvilke TV man får mest for pengene ved i tre forskellige prisgrupper:

Bedste tv i prisgruppen 4.000-7.000 kr.
Bedste tv i prisgruppen 7.000-9.000 kr.
Bedste tv i prisgruppen 9.000-12.000 kr.

På forhånd tak for hjælpen. :)
#300685
Jeg havde selv uden tvivl nappet C8 hvis du har 12 k til rådighed.

RU8005 er noget bedre end den NU6 serie du selv fandt hvis du hælder til Samsung, synes jeg så den til 6999, ellers er Sony XF9005 også et godt bud.
#300709
Hvis du står overfor eller er midt i en flytning, så kan du måske have behov for spendere budgettet mere fornuftigt, da pengene kan anvendes på mange andre praktiske og vigtige ting i det nye hjem.

Hvis du blandt de tre nævnte prisgrupper vælger at købe et tv i den mellemste gruppe, så kunne kvalificerede og gode bud, udover det udemærkede XF9005 fra Sony som allerede er foreslået,, være et Samsung Q7FN som pt kan erhverves for ca kr 7.800.
#300719
Hvis du primært skal streame så kan det være du også skal undersøge det kommende TV's support for den ønskede app. Samsung har traditionelt support for flest, hvor Android baserede hænger lidt i bremsen efter min mening men til gengæld bliver løbende opdateret.

Betjenings mæssigt er LG's magic remote, eller hvad den hedder, super god (hvis man kan li' den).
#300721
Android er vel rimelig fornuftig med efterhånden? Især hvis man kigger på den internationale del. De har jo alle de store som Netflix, Amazon, HBO....i DK har de også TV2 Play, Blockbuster og Viaplay.