Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#300708
jng skrev:Det er jo en effektiv måde at stoppe en diskussion på. Som man gør i lande, vi normalt ikke sammenligner os med...
Normalt så blander jeg principielt ikke politik andre steder og i debatter der konkret ikke udelukkende handler om andet end politik, så derfor undskylder jeg dybt for denne usædvanlige undtagelse:

Vi lever i en tid, hvor hykleri og spin er blevet normen i politik. Hvis man som politiker i dag er tilstrækkelig skamløs (og arrogant), så lader man hånt om at tale med to tunger. Et eksempel er at man på den ene side generelt og politisk set er imod ekstremisme og radikalisering. På den anden side har man de varmeste relationer med kilden og arnestedet, hvor den gudsforladte ideologiske terroristiske inspiration udklækkes: Saudi Arabien.
Årsag: med hjælp fra veltalende og sjæleløse amoralske spindoktorer kan alle former for hykleri bortforklares og forsvares.

Konklusion: når toppen er blevet pilrådden så er det naturligt at denne råddenskab og dette arrogante hykleri vil sive ned og brede sig i dele af de lavereliggende lag i samfundet.
#300713
De politiske og religiøse diskussioner bedes I helt holde ude af forum.

Så længe I kan holde tonen sober og tråden på sporet, så er der ingen grund til at låse noget. Den her slags emner har tendens til at ende i navnekalden og mudderkastning.
#300718
Min holdning er da selvfølgelig at der skal være plads til de gode / dårlige oplevelser med elektronik Men når det er sagt så går der lidt spam og tøse fnidder i den når. Man bevist laver en overskrift... Ja kun for at puste til ilden

Mvh Michael
#300720
Jeg synes det originale indlæg var ganske sobert skrevet og kan kun sige, at fra erfaring ved jeg at de konklusioner som Rtings beskriver ikke er korrekte for mit eget forbrug som jeg betragter som yderst varieret og helt naturligt. Min konklusion er da også at OLED er for sart til mit behov.

Men så længe der ikke findes statistisk materiale så bliver enhver diskussion meget følelsesladet og kan kun baseres på egne erfaringer.
#300761
Igen, igen og igen er det minoriteten, (som altid i enhver sammenhæng i medierne), der skaber frygt & afskrækkende overskrifter - som enten beskrevet af uvidende (dovne) journalister eller af manipulerede/påvirkede individer, der selv direkte skriver spalter op, og spalter ned af kritik på sociale medier mv. ...

...som i nærværende tråd også gør sig gældende vedrørende OLED.

Majoriteten ytrer sig "sjældent" eller tilkendegiver deres tilfredshed, fordi produktet lever op til deres forventninger.

Minoriteten - uden at producenterne vil offentliggøre tal - så udgør disse reklamationer og figurer procentmæssig øjensynligt kun i småtingsafdelingen.

Dermed, ikke sagt, at et givent OLED produkt ikke kan være fejlbehæftet, eller "adfærdsmæssigt" kan give burn-in -, hvis brugt forkert jf. producentens anbefalinger. Herunder indgår IKKE motiveret fremprovokation af Burn-in på en OLED skærm grundet urealistisk eller atypisk brugeradfærd.

OLED - er og har uden sammenligning - uovertruffen den bedste naturlige billedkvalitet, hvis man er filmentusiast og hvor HDR og "motion" behandling er en primær faktor.

LCD & QLED, ved dagligdags tv-kiggeri, er ganske glimrende.

Ingen fladskærme er perfekte uanset OLED, LCD eller QLED - hvortil de alle alle har deres styrker og svagheder.

Enhver, der står overfor et fladskærms køb bør IKKE afskrække sig for, at købe en OLED skærm. Tværtimod....

Helt nøgtern - og fuldstændig unuanceret - bør enhver gøre sig sine egne overvejelser og research jf. vedkommenedes behov & budget, og lade være med, at lade sig påvirke og manipulere, af diverse indlæg og i særdeleshed provisionslønnede sælger - ifm. for og imod OLED, LCD og QLED.

Ha´ en god og hyggelig aften. :)

PS.
Hold nu venligst en sober tone (uden mudderkastning) og brug jeres egen sunde fornuft.Det er dét, der gør Flatpanels troværdig og ganske enestående blandt brugerne og inspirerende læsning... modsat alle andre fora. :)
Senest rettet af Gromit 5. aug 2019, 20:24, rettet i alt 3 gange.
#300778
Og netop derfor vil det jo være perfekt hvis man havde noget statistik til rådighed så man kunne vise at det kun er en lille procentdel, som du siger, der får eller bemærker burn in. Eller om det forholder sig anderledes. Indtil da synes jeg da det er ganske relevant at potentielle købere er klar over der en risiko hvis man "bruger sit TV forkert" som leverandørerne skriver.

Er der nogen der er uenige i det?