Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bearpaws
#300179
Hej, min mor ville gerne købe et ny tv, så jeg prøver at finde ud af hvad det bedste hun kan få er. Det skal være 43 tommer, max 6.000 kr., hun bruger det kun til tv serier og film, der er et vindue foran hvor det skal stå, så det skal kunne håndtere reflektioner godt (hvis der er for meget sol trækker hun som regel for).

Det jeg har kigger på er Samsung Q60R hvilket Rtings.com mener er et af de bedste 43 tommer du kan få, som de har testet.

Eller LG UM7390 som også har rigtig god anmeldelse fra Rtings.com

Hvad mener i ville være et rigtig godt køb?
Af Grandahl
#300181
Er der nogen grund til det skal være så lille, er der ikke plads? Hvor langt har hun til sit tv.. Du får mere for pengene ved et større tv
Af Bearpaws
#300182
Grandahl skrev:Er der nogen grund til det skal være så lille, er der ikke plads? Hvor langt har hun til sit tv.. Du får mere for pengene ved et større tv
Ja, det skal være 43 tommer, hun har kun omkring 1.8m til der hvor det skal stå, det kan ikke komme længere væk.
Af Grandahl
#300195
Vi ser på et 55” på godt et par meters afstand.. Jeg ville vælge en større model, det er helt sikkert
Af Bearpaws
#300196
Elox skrev:Lige nu er der et godt tilbud på Sony 43XF8577 til 3.777kr. https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner På RTINGS hedder den X850F.
Hmm, er ikke så meget for at planlægge efter tilbud, da jeg ikke ved 100% hvornår vi køber det.
Grandahl skrev:Vi ser på et 55” på godt et par meters afstand.. Jeg ville vælge en større model, det er helt sikkert
Ja, men hun vil faktisk ikke have et større et, hun synes 43 tommer er helt fint.
Af Supergris
#300247
Mange TV-købere tror fejlagtigt, at en skærm bliver for stor, da de ikke ved bedre.
Det er vel forsøget værd, at oplyse hende om, at en 49" - 55" er et bedre køb, og hun sikkert vil blive rigtig glad for de ekstra tommer?
Af Bagle
#300255
Jegforstår udemærket godt problematikken med at finde et godt mindre tv, i mit soveværelse er der kun lige plads til en seng og et tv i fodenden, der er et 43” altså ret hæftigt..

Philips har fornyligt lanceret dette som jeg overvejer https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus7354-12

Det understøtter alle formater og har ambilight men da det er nylanceret vil det helt sikkert falde i pris inden for et par måneder.. alternativt findes samsung the frame også og kan nogengange findes til 6000,-