Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af philip.vesterdal
#301013
Torben Rasmussen skrev:Hvis kildematerialet er det samme, og du ikke ser nogen forskel på visse streaming-tjenester, men gør det på andre, så må det enten være dine øjne der laver numre med dig, eller også så er det måske ikke HELT de samme ting du evaluerer på?

Hvis TV'et er indstillet på Film-profilen, så er du i udgangspunktet bedst stillet. Så er der nogle småting du kan efterjustere jf. vores test.

Ingen af de tjenester du nævner, ud over Netflix, sender noget i HDR og HDR kræver det store abonnement. For at aktivere HDR skal du
1) sætte ATV i den rigtige HDMI-port (enten nr. 2 eller 3)
2) Slå "HDMI forbedret format" til under Eksterne tilslutninger i indstillings-menuen.
3) Sætte "Tilpas indhold" under "Videooutput" på ATV til "Match indhold" (begge aktiveret), og sætte opløsningen til 4K SDR 50 Hz.
Lavede de nævnte indstillinger på TV og ATV, plus opgraderede mit Netflix til det store abonnement.
Det gav noget, Netflix er virkelig lækkert.

TV skifter mellem ikke at skrive noget andet end opløsning og så Dolby Vision.

Har set en del nu og streaming på f.eks. TV2 Play er stadig lidt tvivlsomt, men sikkert pga. de ekstra 13" det bliver strukket ud på.
Tænkte af f.eks. deres morgen og aftenshow ville være i OK kvalitet, da det ikke er gamle udsendelser, men de er faktisk de værste.

Alt i alt, så er jeg tilfreds med det nye TV. Fik det op at hænge med alle kabler skjult. Strøm og netværk er lagt i væggen bagved og ATV kunne være i indhakket ved USB stik osv :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#301037
Hvis du streamer TV2, så glem forventningen om kvalitet. Det er virkelig ringe. Jeg kan gå med til, at se det via en tablet på ferien, men på TV'et er det simpelthen for ringe til at bruge tid på.
Af philip.vesterdal
#301587
Har nu også købt soundbar til (HT-XF9000).

Spørgsmålet er hvilket krav der skal være til HDMI kablet?

Alt kører som sagt gennem AppleTV 4K og tænker at det meste 4K indhold vil komme fra Netflix.

Jeg skal alligevel have lidt andet hos av-cables og tænker om de har OK kabler? De ser ud til at have nogle HDMI 2.0 og 2.1 på kun en halv og én meter.

Måske også skifte kablet ud til ATV, så det ikke fylder så meget bag TV'et. ATV er nemlig monteret bag TV.
Af Zylian
#301598
Jeg har lige fået mit XF9005 hjem i går, og jeg synes ikke det er helt genialt til bevægelse. Og det er meget frustrerende, at sætter man motion til "Tydelig" bliver billedet meget meget mørkt og kan ikke bruges i dagslys. Og på "Standard" synes jeg virkeligt det hakker i billedet når der er panning i scener. Jeg skal dog lege mere med det i dag og forskellige settings, og bl.a. kopiere dem herinde fra for at se om det hjælper.

Derudover er jeg meget tilfreds. Dog er Android TV virkeligt dårligt, men jeg bruger Apple TV 4K ligesom dig.
Af Supergris
#301601
Du får næppe noget TV, der er meget bedre til bevægelse end netop XF9005, men alt afhænger af kildematerialet, og man skal huske at afspille materiale i samme hastighed, det er udgivet i...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#301606
Zylian skrev:Jeg har lige fået mit XF9005 hjem i går, og jeg synes ikke det er helt genialt til bevægelse. Og det er meget frustrerende, at sætter man motion til "Tydelig" bliver billedet meget meget mørkt og kan ikke bruges i dagslys.
Du har ikke indstillet det efter anbefalingen i testen.
MotionFlow: Personlig: 3/1
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301680
philip.vesterdal skrev:
Jeg skal alligevel have lidt andet hos av-cables og tænker om de har OK kabler? De ser ud til at have nogle HDMI 2.0 og 2.1 på kun en halv og én meter.
AV-Cables har lidt forskellige HDMI 2.1 kabler i længde på mere end 1 meter...de kaldes 8K kabler:
https://www.av-cables.dk/hdmi-8k-kabel/

Bruger selv dem fra North, nederst i linket og de klarer opgaven fint, men tror at flere af de andre kan gøre det ligeså godt.
Af philip.vesterdal
#301721
IT-Bruger skrev: AV-Cables har lidt forskellige HDMI 2.1 kabler i længde på mere end 1 meter...de kaldes 8K kabler:
https://www.av-cables.dk/hdmi-8k-kabel/

Bruger selv dem fra North, nederst i linket og de klarer opgaven fint, men tror at flere af de andre kan gøre det ligeså godt.
Det var netop pga. længden jeg nævnte dette. 1 mtr. er fint nok og nemmere at skjule bag TV.

Tænker jeg køber en mellem model på deres side, evt. Bandridge.