Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Jens Kyber
#299968 Hej.

Min 75” Samsung skærm er nu efter to år og en måned gået i udu.

Modellen er UE75KS8005.

Skærmen har en stor hvid bjælke ned igennem venstre side af midten og alt andet i billedet er ret sølvsløret (se foto).

Er der nogen her der ved hvad der er sket?

Kan det betale sig at få det repareret?

På forhånd tak!

Jens Kyber.
Vedhæftede filer
(64.52 KiB) Downloadet 15 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299987 En reparation vil i bedste fald blot være en controller, men i værste fald være hele panelet. Stregen kunne godt tyde på det første, men jeg tror du skal forvente, at det er dyrt uanset hvad. Der er både køretid, arbejdstid og reservedele.

Jeg ville tage kontakt til Samsung og få anvist en servicepartner, som du kan snakke med.
Af PeterD
#300024 Har du ikke 2 års garanti, så de burde dække det?

Det er jo ikke unormalt at deres tv holder meget længere end garantien, hvis man er heldig.
Brugeravatar
Af Jens Kyber
#300657 Efter lidt tovtrækkeri på mail med Samsung er de nu, højst positivt overraskende, gået med til at udvide garantien, hvorfor jeg nu får det serviceret for deres regning. De laver det i hjemmet hvis muligt, eller tager det med og leverer tilbage efterfølgende.
Servicecenteret i Taastrup oplyste mig ellers i mellemtiden at det forventligt ville koste mellem 4.000 - 16.000 at få det fixet. Tv’et blev købt for 22.222.
Ekstra heldigt at få det repareret, i det vi var meget tæt på at købe et 75” Panasonic på tilbud til 10.000 i Power.
Igen tak for Jeres input!

Jens Kyber :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#300664 Super historie, lad os endelig høre det endelige resultat, og at du er den tilfredse kunde efter besøget :)

Det er vist det de kalder ordnet per kulance.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#300706
Torben Rasmussen skrev:Læste du første indlæg?


Hvad forventer du fra en bruger der enhver lejlighed, i blinde basher alt der handler om Samsung eller QLED.

Har næsten ondt af at manden slet ikke ænser, at han udstiller sin åbenlyse tåbelighed og arrigskab på denne måde, men per automatik går i attack-mode uden den fjerneste anelse om hvad han kommenterer på, hvordan han gør det og hvor han gør det...så længe han kan få afløb for sine utidige samt malplacerede sure opstød :s
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#300707
jng skrev:Jeg har nu i 6½ time ventet på en kommentar fra PederD. Hvor bliver den af?


Come on, vær nu lige lidt sød....og realistisk :p
Af PeterD
#300710 Så var den der:

2 år og 1 måned...

Ikke overraskende.. ::l

Forhåbentlig sender de en mand ud i en bil. 8-)
Brugeravatar
Af Jens Kyber
#301338 Så fik jeg repareret min skærm. Det viste sig at være panelet der var gået i stykker.
Dette blev foretaget i mit hjem igår. Teknikeren skiftede den gamle teknik over i et helt nyt panel, så nu virker det som det skal igen.
Det hele blev gjort på ca. 90 minutter.
Tak igen, for Jer der besvarede mig!

Jens Kyber :)

ps Jeg er stadigvæk vildt overrasket over det lod sig gøre vederlagsfrit. Men, heldige mig :)
Af PeterD
#301372
Steen5 skrev:God service som der plejer at være fra Samsung.


...Så nu hellere de lavede produkter som kan holde mere end 3 år..

Sådan en servicemand skal også have penge fra Samsung selvom han er gratis for forbrugeren.
Af Grandahl
#301374 Hold da op Peter, Du plejer at mene at deres produkter holder 2 år.. Så må de jo være det firma i verden med den største fremgang på den front. Godt gået Samsung, stor ros til dem.
Af PeterD
#301382 Enig, godt gået at de skifter panelet gratis.

Ved ikke hvad deres politik er, men så er de fri for at afskrive en skærm.