Grandahl skrev:Jeg har lige skrevet hvad jeg ikke gider opleve når jeg køber et nyt tv Globulus, jeg vil ikke åbne et nyt tv og sidde med fornemmelsen af at blive slået tilbage i tiden, deres interface er forældet, Jeg synes ofte de ligner noget til pensionister.. Det er no go for mig.
Det har jeg vel lov at have en holdning til.
Og nogle vil gerne have noget mere enkelt - uden nødvendigvis at være pensionister.
Hvis du skifter TV hvert andet år kan jeg godt se din pointe, men for andre, der gerne vil beholde deres TV i 5+ år eller for den sags skyld gerne vil have en god oplevelse her og nu er en ekstern boks en god løsning. Måske først som et supplement og senere af nød.
Mange apparater til og med 2018 - selv fra øverste hylde - har været berygtede for at benytte de billigste SoCs som producenterne syntes de kunne slippe afsted med, med det resultat, at interface og smart-del har været sløv og hakkende i brug. Det skal dog siges, at der er tegn på, at man så småt er begyndt at benytte nye SoCs med et mere acceptabelt bundniveau. Det ændrer dog næppe på, at et TV ikke vil blive holdt opdateret i hele dets levetid.
Mit eget TV fra 2013 er ikke blevet opdateret siden 2016 og smart-delen var aldrig noget at råbe hurra for, så jeg har alle dage brugt en ekstern boks, startende med Apple TV 2 og derefter Apple TV 4 og nu Apple TV 4K.
Derfor: Jeg ville aldrig vælge- eller fravælge et TV på grund af smart-delen. Hvis jeg synes, at Panasonic giver mig de bedst balancerede farver, så til pokker med Firefox OS. Hvis jeg synes Sony giver den bedste bevægelseshåndtering eller jeg absolut skal have et Philips pga Ambilight, så ditto med Android TV.