Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KlausRose
#299790
Kære kloge mennesker!

Jeg har brug for lidt hjælp med hensyn til valg af nyt TV.
Jeg sidder ca. 3 meter væk fra skærmen i sofaen, hvor sofaen står op ad vinduerne mod vest, så der er lys indfald derfra.
Jeg bruger primært mit tv til at se fodbold, NFL, serier og film.

Jeg kunne se på Powers kommende tilbudsavis, at de har Sony kd55xf9005baep til 5.999 og C8 til 8.888. Elgiganten har E8 til 8.999.

Får jeg mest value-for-money ved at vælge XF90?

Tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af bbplayer
#299791
E8 er egentlig meget flot og som flatpanels her begynder at skrive, så er motion tæt på hvad Sony kan klare, så skal du vælge, så ville jeg prøve en E8 :)
Men ikke sagt at skal man spare lidt, så er 9005 da også et rigtig godt bud.
Brugeravatar
Af Chilip
#299793
Springer lige med på denne tråd, da jeg står i samme overvejelser - bare i 65" XF90 vs C8. Her er besparelsen til at mærke... ;)

Jeg er i tvivl om genskind på OLED i forhold til LED? Eller er begge lysstærke nok til det ikke er et problem når først de er tændt?

Derudover er jeg i tvivl om det giver Burn In når solen kan ramme det nederste højre hjørne sidste på eftermiddagen/aftenen. Har haft et Panasonic Plasma samme sted hvor det ikke gav burn in. I min optik er OLED lidt i stil med plasma, så jeg er egentlige ikke så nervøs når bare man tager sine forholdsregler - mere om nogen har erfaring med sollys på OLED paneler.

God dag til alle!
#299795
Klaus: Det er godt nok en flot pris på LG E8, synes jeg. Jeg synes, at merprisen ift. 55" XF90 retfærdiggøres af løft i billedkvalitet.

Chilip: Jeg havde en teori om, at direkte sollys forårsagede midlertid retention på vores LG E6 i starten, men jeg tror, at det var et sammenfald. Det skete kun lige i starten og vi har ikke set det siden, selvom solen stadig står ind på skærmen.

Efter min mening er OLED lysstærk nok til en moderne stue. Vi har meget store vinduer herhjemme. Der er stadig genskin, men det vil der også være i Sony XF90. Større vs. mindre er altid svært at svare på :)
Af bromberg
#299796
Det er en fin pris på E8. Til vægophæng havde jeg dog valgt c8 - den er mere diskret som jeg kan lide det.

Jeg ville ønske den debat om lysstyrke og genskin på oled ville forstumme - det har absolut intet på sig.
Af alle skærm teknikker jeg har haft er mit e6 og c8 de 2 bedste - by far.
Det er blandt lcd, plasma og så oled.
Jeg bor i et typisk “moderne” hus med lyse flader og meget lysindfald. Med oled er det første gang jeg faktisk har kunne spille PlayStation på en solskinsdag og samtidigt se hvad der rent faktisk sker på skærmen.

Måske flatpanels kunne lave et solidt slogan eller forside-banner der kvæler denne debat?.
Brugeravatar
Af Chilip
#299802
8-) Tak for hurtige svar!

Det lyder til det bliver C8 - og merprisen er jeg sikker på bliver retfærdiggjort af en HEL sort stjernehimmel i f.eks. Star Wars!

Til Bromberg: Beklager, men har nok lyttet til for mange Samsung-smædekampanger... :o

God weekend når I kommer dertil!
Af bromberg
#299804
Du behøver ikke beklage:).

Det bebrejder samsung :D .

Burn in på oled må
Mam forholde sig til (aldrig været et problem for mig), men de andre er bare noget irrelevant sludder - hvis du spørger mig:).

Jeg har selv c8 og til 8888kr er det er vanvittigt tv.
Chilip skrev:8-) Tak for hurtige svar!

Det lyder til det bliver C8 - og merprisen er jeg sikker på bliver retfærdiggjort af en HEL sort stjernehimmel i f.eks. Star Wars!

Til Bromberg: Beklager, men har nok lyttet til for mange Samsung-smædekampanger... :o

God weekend når I kommer dertil!
Af KlausRose
#299806
Rasmus Larsen skrev:Klaus: Det er godt nok en flot pris på LG E8, synes jeg. Jeg synes, at merprisen ift. 55" XF90 retfærdiggøres af løft i billedkvalitet.

Chilip: Jeg havde en teori om, at direkte sollys forårsagede midlertid retention på vores LG E6 i starten, men jeg tror, at det var et sammenfald. Det skete kun lige i starten og vi har ikke set det siden, selvom solen stadig står ind på skærmen.

Efter min mening er OLED lysstærk nok til en moderne stue. Vi har meget store vinduer herhjemme. Der er stadig genskin, men det vil der også være i Sony XF90. Større vs. mindre er altid svært at svare på :)
Tak, jeg får bestilt mig et E8 så!
Af bromberg
#299808
Beckham skrev:Nu har du jo nok bestilt....men har du overvejet at du kan få XF90 i 65" til nærmest samme pris som E8? De 10" ekstra gør virkelig en forskel...
Jeg er tæt på at ville gøre som forslået - hvis jeg kunne væres ikke på jeg ikke fik tordenfluer i min skærm.
Buttomline - enig de 10” mere gør en forskel
Af KlausRose
#299812
Jeg havde overvejet at tage 65" XF90 men jeg synes umiddelbart, at de fleste folk herinde taler for E8 kvaliteten bare er bedre..

Jeg kan altid nå at aflyse handlen, men det skal nok være i dag :-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#299813
Selvom 9005 er rigtig god, så er OLED altså bedre, om det så kun er for 3-4 år, og du skifter, så er det da 3-4 gode år . For 10-15 år siden var det Kuro og til 3x den pris :)