Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikk3l
#299739
Hej,
Er ny her på siden og prøvet at søge lidt efter mit spørgsmål dog uden held.
Jeg kan ikke finde ud af om det er værd at investere i et TV med dolby atmos da jeg har sonos beam, 2 sonos one og deres subwoofer som jeg har en forståelse for ikke understøtter dolby atmos.
Har kigget på 55SK8500 som har understøttelse af dolby atmos.

Håber i kan hjælpe

Mvh mikk3l
Af mikk3l
#299818
Har ikke helt forstand på TV og dvs. højtalere, men som jeg forstår det.
Så om det kommende TV har Dolby atmos har ingen betydning for lyden når mine sonos højtalere ikke understøtter det?
Er det rigtig forstået?

Og tak for det hurtige svar :)
#299829
mikk3l skrev:Har ikke helt forstand på TV og dvs. højtalere, men som jeg forstår det.
Så om det kommende TV har Dolby atmos har ingen betydning for lyden når mine sonos højtalere ikke understøtter det?
Er det rigtig forstået?

Og tak for det hurtige svar :)
Som jeg skrev: Atmos i TVet kan ikke bruges med eksterne anlæg. Når producenten skriver, at hans TV understøtter Atmos, så er det kun ved brug af den højttaler, som sidder fast i TVet. At sende Atmos videre til en soundbar afhænger af hvilket HDMI-interface TVet har, hvor det skal understøtte eARC for at kunne sende Atmos videre i råt format.

Sonos understøtter ikke Atmos via HDMI (for Sonos Beams’ vedkommende) og de to andre soundbars fra Sonos har kun optisk indgang, som ikke understøtter Atmos i det hele taget.