Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#299505
Globulus skrev:Afsnit? Du mener een linje:

Dansk: "Der kan forekomme skyggebilleder (ghosting), når der konstant vises stillbilleder. Det forsvinder efter et øjeblik."

Engelsk: "Ghosting may occur when still pictures are displayed continuously. It may disappear after a few moments."
Hvor forsvandt "may disappear" hen?
Synes det blev til "det forsvinder" , det var da ikke korrekt :)
Af bphhm
#299668
Til OP kan jeg sige jeg har præcis samme problem med mit LG OLED TV og LG henviser til netop den tekst som Globulus også citerer, og siger det er mit eget problem. TV'et er brugt forkert.

Selv på LG's nyeste og dyreste OLED TV til mere end 100.000 kr. fremgår samme ansvarsfraskrivelse der også gælder selvom TV'et er under garanti.

Så jeg vil klart anbefale dig at reklamere alt det du kan og kræve en gratis udbedring før det er for sent. Og så håbe på du kan få det udbedret på garantien.

Jeg ville være nysgerrig efter om det lykkes og håber du vil give tilbagemelding når muligt.
Af Sælger95
#300115
Update: har snakket med en ny SONY medarbejder, som naturligvis begyndte med SONYs ansvarsfraskrivelse vedrørende burn in, men så på billederne og alligevel mente dette skulle være unaturligt på en skærm der kun er et år gammel.

Han har oprettet en sag hos service center gruppen så de kunne komme ud og vurdere hvor vidt det er en producent fejl, eller min “egen skyld”. Et kvarter siden blev jeg ringet op af service centeret og fik fortalt, at det faktisk slet ikke er dem der står med den endelige afgørelse, og at det i teorien bare vil svare til at teknikeren rapportere til SONY, at mit TV har fået burn in (ligesom jeg allerede har gjort). Manden var heldigvis meget forstående og nævnte trods alt, at dette var hans første oplevelse med burn in på SONYs OLEDs. Han vil nu kontakte deres SONY specialist, som så tager kontakt til selve SONY, og høre om de vil lave en “goodwill exchange”. Så nu venter jeg på det næste kald...
Af bphhm
#300135
Håber du får en positiv tilbagemelding.

Man kunne ønske at der var et sted man kunne se hvor mange der faktisk er ramt af burn in.
Af Dunzaus
#318504
Sælger95 skrev: 25. jul 2019, 13:26 Update: har snakket med en ny SONY medarbejder, som naturligvis begyndte med SONYs ansvarsfraskrivelse vedrørende burn in, men så på billederne og alligevel mente dette skulle være unaturligt på en skærm der kun er et år gammel.

Han har oprettet en sag hos service center gruppen så de kunne komme ud og vurdere hvor vidt det er en producent fejl, eller min “egen skyld”. Et kvarter siden blev jeg ringet op af service centeret og fik fortalt, at det faktisk slet ikke er dem der står med den endelige afgørelse, og at det i teorien bare vil svare til at teknikeren rapportere til SONY, at mit TV har fået burn in (ligesom jeg allerede har gjort). Manden var heldigvis meget forstående og nævnte trods alt, at dette var hans første oplevelse med burn in på SONYs OLEDs. Han vil nu kontakte deres SONY specialist, som så tager kontakt til selve SONY, og høre om de vil lave en “goodwill exchange”. Så nu venter jeg på det næste kald...
Hvordan endte det så?