Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299308
Har selv et C8. Fremragende tv med et fantastisk billede. Der er ikke den store forskel i billedkvalitet på de forskellige Oled modeller, så uanset hvad bliver du glad for valget. Tror ikke jeg ville kunne gå tilbage til en LCD igen :-)
#299310
bbplayer skrev:
Det må så være PC gamere og tv , da vi jo har millioner som bruger tv idag til ps og x1 :)

Nå ja, jeg skriver jo "her", som betyder "hjemme hos mig" :) Her er der kun min familie og ikke "millioner som bruger tv i dag til ps og x1"!
#299312
burgurne skrev:bbplayer skrev:
Det må så være PC gamere og tv , da vi jo har millioner som bruger tv idag til ps og x1 :)

Nå ja, jeg skriver jo "her", som betyder "hjemme hos mig" :) Her er der kun min familie og ikke "millioner som bruger tv i dag til ps og x1"!
hehe, her tænkte jeg så forumet :)
#299327
Jeg har tidligere beskrevet hvordan jeg nærmest blev overfaldet med QLED i 2 forskellige Power butikker, når jeg ellers kom ind for at kigge på OLED, alt var jo nærmest galt med den teknologi.

Jeg var selv meget nervøs mht. burn-in, men de nyere OLED er blevet noget bedre til at undgå dette, derfor tog jeg chancen og har ikke fortrudt indtil videre (kun haft den i få dage nu)
Jeg fandt heldigvis en Sony AF9 65" som demo I hifi klubben til 15k, det var en god pris jeg ikke kunne sige nej til og så med 3 års garanti!
#299329
I min verden er Elgiganten og Power elektronik supermarkeder og jeg forventer ikke har de har nogen som helst forstand på hvad de sælger og at de vil prøve at sælge mig det som de har fået besked på de skal pushe ud til kunderne.
#299331
donfrankie skrev:I min verden er Elgiganten og Power elektronik supermarkeder og jeg forventer ikke har de har nogen som helst forstand på hvad de sælger og at de vil prøve at sælge mig det som de har fået besked på de skal pushe ud til kunderne.
*Host* Samsung *Host*
#299352
burgurne skrev:
Torben Rasmussen skrev:
Mht Chromecast, så kan den sagtens genbruges. Vær dog OBS på, at non-ultra-versionerne ikke kan køre UltraHD, så du får ikke maksimal udnyttelse hvis du caster fra en app, som understøtter 4K streams.
Det er som nævnt Chromecast 3 jeg har (UltraHD udgaven), så den skulle gerne virke i Netflix 4K, jeg har dog ikke kunnet teste den.
Bare lige for at være HELT sikker. Der findes en Chromecast 3, den er IKKE 4K:
https://www.google.com/search?client=fi ... romecast+3
Og så findes der en Chromecast Ultra, som kører 4K:
https://www.google.com/search?client=fi ... cast+ultra
At ultra'en så kom efter 2'eren, så man godt kan kalde den en 3'er, det er en anden snak. Det er ikke for at være flueknepper, det er bare så du er helt sikker på hvad det er du har ;)
#299359
Jeg har nu i tre år haft et LG 55EG920V, og jeg har ikke haft problemer med burn-in. Ser mest alm. tv.
Min far har samme type tv, og han har problemer med burn in. Men han har også en tendens til at åbne for tekst-tv, og derefter lade det stå, så tekst-tv er aktiveret i flere timer om dagen.

Hvis jeg skulle have et nyt tv i dag i den størrelse, ville det helt sikkert blive et OLED tv.
#299364
Bare lige for at være HELT sikker. Der findes en Chromecast 3, den er IKKE 4K:
https://www.google.com/search?client=fi ... romecast+3
Og så findes der en Chromecast Ultra, som kører 4K:
https://www.google.com/search?client=fi ... cast+ultra
At ultra'en så kom efter 2'eren, så man godt kan kalde den en 3'er, det er en anden snak. Det er ikke for at være flueknepper, det er bare så du er helt sikker på hvad det er du har ;)
Okay, det er så den der hedder Chromecast Ultra jeg har, det er den med den blanke overflade, og som er lidt større i diameter end chromecast 2. Den har også et LAN-netstik i strømforsyningen.
Men tak for info. Jeg vidste ikke at Chromecast 3 kom efter "chromecast 3 ultra" :o
#299369
donfrankie skrev:I min verden er Elgiganten og Power elektronik supermarkeder og jeg forventer ikke har de har nogen som helst forstand på hvad de sælger og at de vil prøve at sælge mig det som de har fået besked på de skal pushe ud til kunderne.
Lige præcis...!

Lad nu være med, at være naiv og lade jer manipulere af de uvidende sælger-tosser fra Elgiganten og Power. De ved absolut ingenting - andet end hvad der gavner deres provisions løn.

Flatpanels er STEDET, hvor den bedste information findes jf. budget og viden omkring indkøb. Brug det...! :)
#299373
Okay!!! Nu bliver det alvor. I dag er LG C8 55" OLED TV så betalt og forventes at ankomme på torsdag. Eloganten vil have betaling forud, og jeg må så bare håbe på de holder ord.
Jeg har købt det ud fra alle jeres gode svar samt flatpanels test af samme tv (og af C9), så nu forventer jeg virkelig, at det vil overgå mit fine gamle Philips 52pfl5605h. Ellers forlanger jeg USS Nimitz (incl fly og våben) i erstatning!!

Spøg til side. Når TV'et ankommer i en papkasse, så skal jeg vel selv sætte understellet/ben på, ikke? Går det an at lægge tv'et ned, mens man gør det, eller er her et godt tips til denne (forhåbentlig) engangsfornøjelse?
#299405
burgurne skrev:Mange tak for linket. Der er jo masser af viden omkring udpakning, setup og indstillinger af dette TV.
Velbekomme, jeg er stor fan af unboxing videoer.

God fornøjelse med TV'et.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8