Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299441
Helt samme historie fra El-giganten i Køge. Jeg ville købe LG 65C8 i weekenden og spurgte om de havde det på lager, hvortil sælgeren svarer " kender du alle minus-erne ved OLÆD ??" Jeg svarede ja, hvorefter jeg alligevel fik en anekdote om en gammel dame der ikke kunne se det halve af skærmen pga. genskin fra en lampe og måtte returnerer det. ;;) ... jeg gik hurtigt igen om kommer ikke tilbage.
#299463
Tror alle Power og elefant butikker er lige troværdige.

Men vi har jo dette forum. Så beslutningen om køb kan jo komme herfra.

Så skal bedst pris blot findes. Og så er jeg ligeglad om hvor. Og hvad der rådes eller fra rådes.
Valget er taget hjemmefr
#299490
Så er det ankommet, netop stillet op, og startet for første gang. Det startede med at opdatere sin egen software, hvorefter alle apps skulle opdateres. Det er nu klaret, og mine (få) Stofa kanaler er fundet. Nu skal jeg så nærlæse div test og reviews for at finde en billedindstilling jeg synes om. Jeg har intet kalibrerings software/hardware, så det er "tryk og se" metoden. Har lige smugkigget på "Our Planet" i 4K fra Netflix, og det ser jo fantastisk ud. Synd tv ikke sendes i samme format/opløsning/bitrate.
#299534
2 små problemer.

Funktionen "Tekst TV" er ikke at finde i Logitechs software til Harmony 950 til dette LG tv. Logitech fjernbetjeningen kan ikke "lære" kommandoen af den originale fjernbetjeniong, da den kører via bluetooth.
Nogen der har en ide til, hvordan jeg får Logitech fjernbetjeningen til at kunne vælge Tekst TV? Jaja, jeg ved godt at jeg er en af de allersidste der bruger teksttv :)

Når jeg bruger "Magic Remote" til at styre bio'en, så styrer TV'et min Onkyo surroundreceiver vha SimpLINK i HDMI 2, og det virker fortrindeligt på nær en eneste detalje. Når jeg vælger "hurtig input" og her vælger min Bluray afspiller, så skifter TV'et til HDMI 2, og den skifter selv Onkyo'en om til Bluray-afspilleren (den er forbundet gennem Onkyo'en, og kan dermed afspille Master dts-HD). Så langt så godt, men når jeg så vil se alm TV igen, og vælger "Live TV" i "hurtig input", så skifter TV'et godt nok til LiveTV, men den "glemmer" at skifte Onkyoen tilbage til "TV", så der er ingen lyd fra Live TV, før jeg selv finder remoten til Onkyo'en og skifter indgang på den. Lidt irriterende, da det er det eneste sted, hvor Onkyo'ens originale fjernbetjening er nødvendig.

Nogen der har et eller flere bud på løsninger? Ellers er jeg rigtig godt tilfreds med TV'et indtil videre. Jeg har brugt denne youtube til at forsøge at ramme farver og lys: https://www.youtube.com/watch?v=l0Jwpnzpl34&t=1s Ved godt en kalibrering ville være bedre, men jeg har intet udstyr til det. Nogen andre der er bedre til en "husmands-kalibrering"?
#299560
Mon ikke det kan klare 10-15 minutters TekstTv en gang om dagen?
Ja, der er lære funktion på 950 ... til infra røde kommandoer, men Magic Remote virker med Bluetooth, og det kan 950 IKKE lære. I "gamle dage" (for 3-5 år siden) kom der 2 fjernbetjeninger med til et LG tv. Hvis jeg nu kunne finde et ældre LG og så låne den alm. fjernbetjening, vil den så virke til mit nye LG? Det understøtter jo infra røde kommandoer, siden min Harmony virker (pånær TekstTV).
#299561
burgurne skrev:Hvis jeg nu kunne finde et ældre LG og så låne den alm. fjernbetjening, vil den så virke til mit nye LG? Det understøtter jo infra røde kommandoer, siden min Harmony virker (pånær TekstTV).
Harmony 950 har da online support, så software kan finde fjernbetjeninger kompatible online? Er det ikke bare at finde en der? min gamle harmony one kan da dette stadig , der er support da ikke stoppet, selvom software er ny.
#299563
Jo, der er online support, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde den kommando online til teletext til et LG C8 tv. Jeg får alle mulige "begynder" råd om, hvordan man opretter en aktivitet osv. Hvordan jeg finder en specifik kommando til et specifikt TV kan jeg ikke finde ud af.
Kan du evt. hjælpe?
#299565
Hvilket tv har du købt? Der ligger med stor sandsynlighed settingstal du bruge på rtings.com

Du skal ikke bruge talene fra white balance og videre ned, da de er individuel fra skærm til skærm.
#299567
burgurne skrev:Jo, der er online support, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde den kommando online til teletext til et LG C8 tv. Jeg får alle mulige "begynder" råd om, hvordan man opretter en aktivitet osv. Hvordan jeg finder en specifik kommando til et specifikt TV kan jeg ikke finde ud af.
Kan du evt. hjælpe?
Du bliver nød til at tilføje en enhed som bruger den remote, for at du kan tage den remote funktion og bruge et andet sted.

Du burde kunne tildele, en knap fra en anden remote, på en af dine eksisterende knapper, så reelt har du et mix af forskellige remotes på din universal remote.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8