Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janbau
#299096
Er Q6FN det bedste til under 6000 lige nu 5555 kr. Det er den nok , men hvis du giver 1445 kr. mere får du
Samsung 55" Q8F som er meget bedre på mange punkter. Går ud fra det er Samsung du er ude efter.

https://www.elgiganten.dk/product/QE55Q ... ITO_BUTTON

Samme pris 6999 kr. men bagbelyst.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... d-55xf9005
Af DanielJanosPapp
#299097
Jeg er bange for Sony's blooming, og Q8DN koster kun 500 mere end Q8FN. Men altså når jeg er op på 7500 kr., så koster OLED "kun" 500 mere - men her risikerer man burn in. Jeg ved ikke helt hvis forskellen mellem de to, du har nævnt, og Q6 er værd 1500+ kr.

Vh. :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#299099
Du glemmer jo at Samsung bruger elektronik dele , som kun er købt til at holde 3-4 år, så kan du risikere det går i stykker, så der er vist mange risici ved alle modeller idag.

Der ville jeg nok se på Sony's XF9005 , den er den de fleste ser på herinde.
Af Grandahl
#299102
Ævl.. jeg og mange andre har Samsung modeller der holder fint..Jeg vil da rigtig gerne du smider nogle beviser på din påstand bb??

Jeg giver trådstarter ret, hvis man er i et lag på 7000kr for et 55” tv, vil det give meget mening at give 1000 mere og købe et OLED
Brugeravatar
Af bbplayer
#299103
Grandahl skrev:Ævl.. jeg og mange andre har Samsung modeller der holder fint..Jeg vil da rigtig gerne du smider nogle beviser på din påstand bb??
DR startede en undersøgelse omkring det for nogle år tilbage.

https://www.dr.dk/nyheder/fjernsyn-skrottes-unoedigt

Som også ledede dem til Frankrig, hvor rigtig mange spare parts forhandlere forklarede hvordan samsung tv skærme kom forbi dem og skulle have billige komponenter skiftet.

Nu er vi i 2019, og kulturen har vænnet sig til køb og smid væk på elektronikken, så faktum er nok det samme men folk er egentlig ligeglade indtil vi snakker klima og elektronik.
Af Grandahl
#299105
Så du læner dig op af en artikel som snakker om en kondensatorproblem, som ikke engang er beviseligt.. Og artiklen er 6 år gammel !!!!

Vil du ikke godt komme med noget beviseligt? Ellers synes jeg du skulle beholde dine beskyldninger for dig selv..
Brugeravatar
Af bbplayer
#299109
Grandahl skrev:Så du læner dig op af en artikel som snakker om en kondensatorproblem, som ikke engang er beviseligt.. Og artiklen er 6 år gammel !!!!

Vil du ikke godt komme med noget beviseligt? Ellers synes jeg du skulle beholde dine beskyldninger for dig selv..
Så skal du måske hellere løfte røven og komme igang med at modbevise istedet for at forklare at Samsung så gør alt bedre, end de undersøgelser som blev lavet dengang, og at Samsung altså ikke gjorde noget godt ved at bruge billige komponenter i deres tv skærme. Alderen gør intet bedre, når ingen ny artikel har rettet op på det eller sagt at det er løgn, udover Samsung som ikke ville medvirke og afvise dette.

Så den historie holder stik også 6 år efter, lige meget hvad du tror selv, der er masser af dårlige skærme også Samsung.
Af janbau
#299112
DanielJanosPapp skrev:Jeg er bange for Sony's blooming, og Q8DN koster kun 500 mere end Q8FN. Men altså når jeg er op på 7500 kr., så koster OLED "kun" 500 mere - men her risikerer man burn in. Jeg ved ikke helt hvis forskellen mellem de to, du har nævnt, og Q6 er værd 1500+ kr.

Vh. :)
Jeg vil mene at de 1500 kr. Til 2000 kr. Er givet godt ud. Da du vil få bedre billed samt udsende . Og jeg ville selv vælge Q8 Dn p.g.a. Bagbelysningen. Sony XF 90 har jeg haft den røg retur på grund af flere ting ang. Led svagheder med Bagbelysningen som du selv nævner. Jeg valgt at købe et Oled C8 da når man er vant til Oled så kunne jeg ikke leve med Led s svagheder ang. Belysningen for at sige det kort.
Af janbau
#299113
DanielJanosPapp skrev:Jeg er bange for Sony's blooming, og Q8DN koster kun 500 mere end Q8FN. Men altså når jeg er op på 7500 kr., så koster OLED "kun" 500 mere - men her risikerer man burn in. Jeg ved ikke helt hvis forskellen mellem de to, du har nævnt, og Q6 er værd 1500+ kr.

Vh. :)
Jeg vil mene at de 1500 kr. Til 2000 kr. Er givet godt ud. Da du vil få bedre billed samt udsende . Og jeg ville selv vælge Q8 Dn p.g.a. Bagbelysningen. Sony XF 90 har jeg haft den røg retur på grund af flere ting ang. Led svagheder med Bagbelysningen som du selv nævner. Jeg valgt at købe et Oled C8 da når man er vant til Oled så kunne jeg ikke leve med Led s svagheder ang. Belysningen for at sige det kort.
Af Grandahl
#299114
Du påstår at Samsung bruger dele der kun holder 3-4 år, det er da din påstand som du skal stå til ansvar for og påvise.. Det kan da aldrig blive den anden vej rundt.. Så for at bruge dit eget udtryk.. let røven..

Jeg er generelt træt af folk smider påstande ud uden nogen dokumentation, alt ender jo i luftkasteller så.. Røvirriterende
Brugeravatar
Af bbplayer
#299115
Grandahl skrev:Du påstår at Samsung bruger dele der kun holder 3-4 år, det er da din påstand som du skal stå til ansvar for og påvise.. Det kan da aldrig blive den anden vej rundt.. Så for at bruge dit eget udtryk.. let røven..

Jeg er generelt træt af folk smider påstande ud uden nogen dokumentation, alt ender jo i luftkasteller så.. Røvirriterende
Du vrøvler uden at argumentere med link, du har fået mit, og du kan selv finde mere på DR og på franske sider men så er sproget vel din forhindring men jo, den er der, og Samsung gør stadig intet anderledes, end at afvise det.

Så dine tomme argumenter det er jo ren luft i forhold til at det man kan slå op og se hvad DR fandt i den tid, og hvad andre har erfaret siden.
Af Grandahl
#299119
Min pointe er jo at en 6 år gammel link er helt hen i vejret omkring at komponenter holder 3 år??? Og det er stadigvæk relevant, jeg begriber ikke at du kan tage det for pålydende?

Og at du mener den artikel er nok for dig til at sige.. Sådan er det?? Så er det da 100% rigtigt..

Der hvor jeg kommer fra skal der større underbyggelse af argumenter til..

Tror bare jeg lukker den her bb for mit vedkommende. Du holder på dit, og jeg begriber ikke dine tynde argumenter.
Af George1
#299138
Jeg har haft 4 stk Samsung en topmodel 9005 der gik i stykker 1 uge efter garentien udløb, det var en fejl konstruktion på denne model, mine 3 andre Samsung holder i bedste velgående, det ældste køre på ottende år ved en kammerat, skulle mene Samsung hverken holder bedre eller dårligere end alle andre mærker.