Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299047
Hej

Jeg skal have hængt mit nye Sony AF8 65" op på væggen. kablerne går i gennem rør i væggen bagved TV'et. Væg beslaget er et Ultra Slim

Hvad er jeres erfaringer med det. Er det bedst at sætte kablerne i før man hænger det op eller er det muligt sætte stikkene i mens det hænger på væggen?

vh
Anders
#299052
Tillykke med skærmen:-)

Jeg ville nok vælge at tager en makker og når i løfter tv hen til væggen, sætter i så alle kabler til mens i holder tv, da du siger at det er et slim vægbeslag så får du nok ikke hånden ind da tv´et fylder en del...bare husk at komunikerer klart og tydeligt til hinanden hvad i hver især gør og at ingen giver slip før i er sikre på tv hænger som det skal.... -det sidste er ikke en selvfølge...afhængig af beslaget kan man være i tvivl om det sidder korrek, hvis man ikke har prøvet det før....
#299053
Det afhænger lidt af hændernes størrelse. Med det originale beslag https://www.sony.dk/electronics/tv-tv-b ... nt-bracket kan kærestens mindre hænder med rimelighed lige håndtere kablerne, mens mine større grapper vipper TV'et lidt fra væggen forneden hvis jeg skal smide et kabel i eller trække et ud - Man skal også aftage og påsætte kabelskujerne som klikker på plads - lidt besværligt når TV'et er vægmonteret, men det kan med god vilje lade sig gøre.

Det optimale ville være at tilslutte kablene og rykke dem bagud om muligt efter at det er installeret - Men ellers ville jeg mene at det burde være praktisk muligt, med umage, at gøre det efter installation hvis alt andet er umuligt - Han selv smidt mit op med kablerne i røven fra start men enkelte gange efterfølgende haft midlertidigt behov for at isætte et ekstra HDMI kabel og et USB stick