Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298791
Tough chouces...
Sony x900f eller samsung q8dn som begge koster 10000 lige pt. For 65 tommer udgaven.
Brug: streaming og film
Stuemiljø, med lys stue om dagen.
Tv signal underordnet. Vi har ikke alm. Flow tv.

Hvad jeg kan lide:
Knald på farverne, og der må gerne være god brightness.
Kommer fra en gammel sony kd40w5500, og købte en tcl dp660, som ikke levede op til mine forventning om lysmængden det producerede, specielt om dagen.

Hvad taler imod sony og hvad taler imod samsung?

Og omvendt, hvad taler for de to modeller??

Hit me:-)
#298792
Sony XF9005 vil være bedst, medmindre du mener Samsung Q8DN og ikke Q8FN. Q8DN er med bagbelyst zonestyring, og er stort set jævnbyrdig med Sony XF90, hvilket du også kan se, hvis du læser testen af dem her på Flatpanels. Q8FN derimod ligger noget lavere i performance, da den har et ringere panel end Q8DN.
#298793
Nå ok, du fik lige rettet de sidste 2 bogstaver fra FN til DN. Men læs gerne testen af dem her på sitet, de er som sagt meget jævnbyrdige hvad angår billedkvalitet, og får derfor også næsten de samme karakterer i testen.
#298799
Tilføjelsen af AirPlay 2 til Q8DN begynder at vippe vægtskålen i Samsungs favør rent featuremæssigt. Sonys styring af baggrundslyset er dog bedre og billedkvaliteten er generelt til Sonys fordel. Gynger og karruseller.
#298843
Nå, jamen, det er vel ikke kun dig, der gerne vil spare penge, men i dette tilfælde vil jeg absolut mene de ekstra penge er godt givet ud!

Hvis du har pladsen, kan du måske blive fristet af noget i denne tråd:

viewtopic.php?f=2&t=48347&view=unread#unreads

Panasonicen har tidligere været nede i de 10.000 kr., så hvis det ikke haster, kommer der måske et godt tilbud i løbet af de varme sommermåneder...

Philipsen har Ambilight og deres billedprofiler plejer at være godt med knald på... :)