Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jodde
#298750
Hej,
Min svigermor har spurgt mig om hjælp til at købe nyt tv. Hun regner med at jeg har bedre styr på sådan noget end hun har, men jeg vil alligevel gerne have hjælp af alle de mange brugere herinde, der er langt skarpere på dette punkt, end jeg er :-)

Hun har sagt at hun gerne vil have et 55" (hendes nuværende er 32", men hun er begyndt at have svært ved at se billedet + læse underteksterne), og at hendes budget hedder max 4500 (+ et evt. ophæng, men det er ikke relevant for mit spørgsmål, da jeg nok vil sponsere eet til hende).

Hun har ingen ønsker om, eller forstand på evt. streamingtjenester, så det skal kun bruges til alm. tv kiggeri, via TouSee tv boks (HDMI tilkobling). Så det skal ikke nødvendigvis kunne en masse, for hun får det ikke brugt.

Min kone og jeg har selv et LG OLED tv, så kiggede først på et LG til hende, da vi er ret glade for vores. Er helt med på at det ikke er et OLED vi skal have købt til hende, men mærket tænkte jeg ville være fint til hendes behov.

Fandt flg, som jeg tænkte var det helt rette, men efter at have læst anmeldelserne, er jeg ikke så lun på det mere:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-875163/

Spurgte derfor en kollega, og han sagde, at jeg hellere skulle finde et Sony, eller et Samsung.

Men Samsung har jeg selv haft tidligere, men med dårlige erfaringer (eet af dem, tændte flere gange periodisk af sig selv...), og er derfor i tvivl om det er et generelt Samsung problem, eller det kun var på vores 8-serie ? Vil i hvert fald være ked af at hun vågner op om natten, fordi hendes nye tv pludseligt starter af sig selv :-)

Hun bor i Aarhus, så jeg vil gerne hente det hos enten Elgiganten, eller Power i Aarhus, så kan ikke finde et Sony der er på lager de 2 steder.

Så enten skal jeg købe det LG jeg har linket til, eller også skal jeg trække på jeres gode råd og vejledninger/erfaringer, og høre hvad I mener om at jeg finder et Samsung til hende i stedet ?

Måske noget i stil med dette:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-865311/

Prisen er en anelse over hendes budget, men så må jeg dække resten.

Derfor:

Hvad ville I købe af mærke & model, når kriterierne er det bedste billede, til ca. kr. 4500,-, uden særlige krav til streaming / apps osv. ?

På forhånd 1000 tak for jeres gode råd & vejledning ! :)
Af Supergris
#298752
Hvilke anmeldelser er det, der gør, du ikke er så lun på det længere?

TVét er med IPS-panel, der gør, at sort vil forekomme gråt, hvis det bliver brugt i et rum, der er mørkelagt, men der er tale om et TV i mellemklassen, i forhold til de fleste andre, der findes i prisklassen i øjeblikket, som er entry-modeller fra de forskellige mærker.

Hvis hun er typen, der har lys tændt, når hun ser fjernsyn, mener jeg ikke, der er andre TV i prisklassen, der er værd at vælge fremfor det LG, du selv har kig på, så køb du blot det...
Af Grandahl
#298764
Det er nu ofte Sony der har problemer nu om dage med drillende software.. At de tænder og slukker er til frustration for nogle Sony ejere, der er også flere tråde på denne side om det..

Jeg er egentlig enig med Supergris, dine svigermor er jo nok ikke den største nørd omkring billedkvalitet, og den der LG8100 er ikke en af de dårligste LCD med ips panel.. Web os kører godt, i har selv en LG og kan hurtigt hjælpe hende med små problematikker.
Det vil ikke være et dårligt valg i jeres situation.

Et alternativ kunne være Samsungs 7 serie..det er bare at kikke på Pricerunner..

Kunne være denne.
https://www.pricerunner.dk/pl/2-4869957 ... ign-Priser
Af Supergris
#298790
Samsungen har tidligere været nede i 2.999 kr., hvor den var svær at slå til prisen, men der er tale om et entry level TV, dog i den bedre ende...