Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mich@el
#298745
Jørn B N skrev:Vi har også ca. 3,5 meter til tvet. Min hustru syntes at 65" var ALT for stort. Nu elsker hun det og ville ikke bytte under nogen omstændigheder. Vi kom fra et 42"
Du vender dig forbløffende hurtigt til størrelsen og det bliver en helt anden oplevelse, uanset hvad du ser på tvet.
Så jeg ville afgjort købe 65" spare pengene som kan bruges til andet udstyr eller gode middage med hustruen e.l.
Og så er det jo minimalt, hvad der er sket med selve panelerne på Oled i de sidste 3 år. Så med mindre der en nogle helt specielle egenskaber du ikke kan undvære - Spar pengene og få en større oplevelse med de 65"
Kommer selv fra et 46" og har 'tegnet' både en 55" og en 65" op på væggen med tape. 65" ser godt nok stort ud i en stue i en lejlighed, men jeg er ved at overbevise mig selv om at følge 'den røde tråd' i anbefalingerne - og når selv hustruerne kan acceptere det, så.. :)
Af Jørn B N
#298747
Ja det er utroligt hvad man kan bruge malertape til. Jeg gjord selv det samme, for at få et indtryk af størrelsen.
Og ja det er stort, men oplevelsen er anderledes, når det er et rigtig tv der hænger der og så syntes jeg faktisk at AF8 også er rigtig flot når det er slukket, fordi det har det her monitor look, helt uden forstyrrende elementer, fordi skærmen også er højtalerne.
Jeg har selv et Sony A1 som bare har en mørk ramme istedet for en sølv ramme som AF8 og personligt syntes jeg det ser rigtig elegant ud, når det er slukket, hvilket også hjælper i de samlede overvejelser.
Men uanset hvad du vælger, så kan du glæde dig til et fantastisk tv, der står vanvittigt flot - Glæd dig.
Af Mich@el
#298789
Jørn B N skrev:Ja det er utroligt hvad man kan bruge malertape til. Jeg gjord selv det samme, for at få et indtryk af størrelsen.
Og ja det er stort, men oplevelsen er anderledes, når det er et rigtig tv der hænger der og så syntes jeg faktisk at AF8 også er rigtig flot når det er slukket, fordi det har det her monitor look, helt uden forstyrrende elementer, fordi skærmen også er højtalerne.
Jeg har selv et Sony A1 som bare har en mørk ramme istedet for en sølv ramme som AF8 og personligt syntes jeg det ser rigtig elegant ud, når det er slukket, hvilket også hjælper i de samlede overvejelser.
Men uanset hvad du vælger, så kan du glæde dig til et fantastisk tv, der står vanvittigt flot - Glæd dig.
Hej Jørn

Tak for nogle gode og brugbare inputs - det har ikke kun været det rent tekniske, jeg har søgt inputs til, men også det mere 'jordnære', når nu man er lidt bekymret for stueindretningen :)
Af Mich@el
#298808
Hmm... Troede, det var i dag AF8'eren skulle købes, men... Har været to steder i dag, hvor der begge steder blev spurgt til om min stue har kraftigt lysindfald, for så var AF8 måske ikke bedste valg - og ja, det har min vestvendte stue.

Skal jeg gå uden om OLED, når jeg har en lys stue? Kommer fra et Plasma TV, så det er jo et par år siden, der sidst blev investeret i TV. Det ene sted, var man ret hurtig til at sige, at eksempelvis LG var bedre end Sony på den front eller Samsung QLED.

Og størrelsen; her var der sågar også en, der sagde, at 65" var for stort med en afstand til TV'et på 3,4 meter - han mente 55" var bedste valg....

Det er et f... TV, jeg skal ha' - jeg er ikke ved at købe en rumstation... :-)
Af steen6400
#298815
Køb du bare AF8, billedkvalitet, lysstyrke og anti-refleks vil være bedre end dit Plasma og billedetkvaliteten er bedre end QLED. Anbefaling af 55" til 3,4m er forkert, 65" er OK, sidder selv 2,5m fra 65" og det er intet problem, billedet er stadig indenfor synsfeltet.
Af Mich@el
#298816
steen6400 skrev:Køb du bare AF8, billedkvalitet, lysstyrke og anti-refleks vil være bedre end dit Plasma og billedetkvaliteten er bedre end QLED. Anbefaling af 55" til 3,4m er forkert, 65" er OK, sidder selv 2,5m fra 65" og det er intet problem, billedet er stadig indenfor synsfeltet.
Klar tale - tak - og vel også min egen konklusion... 8-)
Af Beckham
#298821
OLED skærmene kan ikke levere så meget lys som LCD skærmene. Men hvis du ikke havde nogle problemer med din plasma, så burde du heller ikke få problemer med OLED. OLED giver trods alt mere lys end dit plasma gjorde, som det nævnes ovenfor. Det er dog korrekt at LG's OLED skærme kan levere lidt mere lys end Sony's.
Brugeravatar
Af MigSelv
#298822
Jeg har sydvendte vinduer, mit A1 står med bagsiden vendt mod vinduerne, og her er rigeligt med lysstyrke i skærmen. I ganske almindeligt indrettede stuer, kan jeg ikke se, at der med oled vil være problemer. Mit ZD9 lcd performede ikke en dyt bedre end mit oled, selv mine plasma tv klarede opgaven fint.
Af KB76
#307868
Vil lige genoplive diskussionen, da AF8 (65") stadig kan skaffes til omkring 12k, og AG8 (65") nu er nede i 15k.... Er der nogen der har et bud på om 2019 modellen er 3k mere værd?