Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298491
Kære venner,

Jeg er super meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge Sony eller LG's topmodel af OLED. Det skal siges, at det ikke er prisen som er afgørende i i mit valg, eftersom at vi får dem til en særlig pris gennem arbejdet.

Jeg har samtidig også lidt tvivl i forhold til Burn-in, er dette noget man skal være bange for i sit valg af tv?

Er Sony's lysstyrke stærk nok i forhold til resten af OLED'erne på markedet?

Har læst begge test herinde og er stadig i stor tvivl.

Håber nogen kan hjælpe mig på rette spor :-)

Dbh
Sercan
#298493
Det er selvfølgelig min fejl - Det skal være AG9 og ikke AF9 :-) Beklager.

Har læst anmeldelsen, og syntes det er så ærgeligt med nedgraderingen af RAM i processoren osv. Men jeg har stadig svært ved at foretage et valg.

Et område som ødelægger LG for mit vedkommende er, at de ikke opgraderer deres WebOS.
#298494
Det kan du have ret i, tror bare ikke købere af TV idag, bruger selve den brugerflade så ofte, så det har den største påvirkning ved valget.

Der er rigtig mange som vælger bokse eller AppleTV osv, som primær tv app platform. Så begynder denne webos opgradering jo at være mindre synlig.

Selvom jeg er glad for AndroidTV og bruger app delen til forskellige emulator apps og sjove ting, så behøver jeg det nok ikke i selve tv't når det skal være.
Har også LG tv, og det går mig ikke på hele tiden, at brugerflade er anderledes, eller om den opdateres.

Oftest med opdateringer kommer hardware som skal understøtte det. Idag har vi HDMI 2.1, vi har HFR/VRR , der er audio systemer, meget hardware baseret, som du alligevel ikke finder i AG9 lige nu.
Men derimod så får du heller ikke support for dette på C8, selvom den kunne opgraderes til nyeste WebOS mener jeg.
Hvis det ikke er hardware funktioner, så bliver det så også SoC, som chipset og CPU hastigheder og RAM som er kravet, præcis som Google har sådanne krav til deres mobil telefoner i en årrække (dog)
#298498
Ja jeg er ikke interesseret I at gøre brug af apple tv eller andet. Android Tv virker virkelig interessant for mit vedkommende og er glad for android generelt.

Hvad hvis man går ned på AG8, vil man miste meget andet end fjernbetjeningen og en ældre model af processoren? som jeg kan forstå, stadig er 4 gb ram i.

Hvad ville du selv vælge?

I forhold til HDMI 2.1, så er det nok ikke særlig relevant før om 2 års tid, tænker jeg. Men nok en god ting at have. Hvilket også gør det ærgeligt, at Sony ikke har det med i års tv modeller.