Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scorpiodkfyn
#298535
Ok tak :)
Billed mæssigt syntes jeg at mit nye 55UK6400 ser fint ud (jeg havde et gammelt Samsung 46" 7 serie fra 2011 før, så alt ser sikkert fint ud ift. det?)
Jeg har ikke prøvet 60HZ vs 120HZ endnu, men skal nok give en melding tilbage når jeg evt. bytter TV'et.
Jeg syntes dog at mit 55UK6400 er langsom i nogle menuer, fx når jeg skal have TV guide frem, det tager laaang tid (mit gamle Samsung er noget hurtigere).

Hvis i skulle vælge mellem LG SK8100 eller UE55NU7445, hvilket et ville være bedst? (eller er der andre i syntes er bedre, jeg er åben for idér)
Af Supergris
#298576
Du bliver ved med at finde nye modeller at kigge på; du skulle i stedet have holdt dig til det du oprindeligt kiggede på, og holdt dig til Samsung NU7172, da det kostede 2.999 kr.
Nu koster det en tusse mere.
Den store forskel, i forhold til det lidt dyrere model fra Hifiklubben, er overvejende en mere lækker fjernbetjening udført i metal.

Samsung NU8005, som du også har kig på, er et step up, men jo også i en anden prisklasse, så det er jo ret langt væk fra dit oprindelige budget.

Som markedet er lige nu, vil jeg mene LG SK8100 til 4.222 kr. er et af de bedste bud i prisklassen. Det er både billigere og betydeligt bedre end det LG UK6400, du har købt, hvor det har et 120 Hz panel forbedret med nano cell.
Kort sagt, får du en mellemklasse model i stedet for en entry model til billigere penge!

Dit LG UK6400 blev i øvrigt solgt til 2.999 kr. for ca. 5 uger siden...