Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298625
Bechmann skrev:Nej det er oftest i hovedmenuen på Apple TV, men den kører også 4K og til tider Dolby Vision. Jeg tænker der er en sammenhæng der. Det må jeg høre Sony ad i morgen.
Hvis hovedmenuen kører i HDR/Dolby Vision, så har du indstillet ATV forkert. Den kører kun i HDR hvis du aktivt vælger, at den skal køre HDR og ikke bruger SDR + Match Content. Når den står i hovedmenuen vil den køre ved 50 eller 60 Hz, og så kan det godt gå hen og blive et problem med båndbredden.

Jeg vil anbefale dig, at du får tjekket indstillingerne og sørger for, at ATV står i 4K SDR 50 Hz med Match content slået til på begge parametre. Hvis dette er tilfældet nu, så kører den IKKE HDR i hovedmenuen.
#298626
Når jeg laver en kabel test på Apple tv, skriver den ofte at dit kabel virker bedre men at der holdes øje. Det har den skrevet ved begge mine kabler efter en “nedtur”

Kan Apple tv spille ind her? Hvordan måler den egentlig det kabel, måler den også selve HDMI på tv’et?

Min hjemmeskærm kører SDR med match
#298627
Jeg fik svaret via "quick reply" og spottede ikke lige, at tråden var fortsat til side 2 allerede. Mit svar var rettet mod trådstarter. Jeg har indsat quote ovenfor, som præciserer hvad jeg svarer på.

Det forvirrer lidt, at I er to som har samme problem med billedet, men åbenlyst ikke benytter samme indstilling på ATV.