Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#298501
Det er et udmærket TV, med et nyt smartsystem, der hedder "SAPHI", så det kører ikke "Android" på godt og ondt.
Det er deres entry-model, hvor man må nøjes med en lidt dårligere billedprocessor, end de dyrere modeller i deres program.
Ligesom de fleste andre Philips-TV kræver det, at man bruger lidt tid på at få et ordentligt billede, da de har en anden billedfilosofi end andre mærker, som ikke harmonerer med et korrekt billede.

Med mindre man ikke kan undvære Ambilight, kan jeg ikke se nogen grund til at vælge det fremfor Samsungen, der er 800 kr. billigere i øjeblikket...
Af Rodding
#298502
Supergris skrev:Det er et udmærket TV, med et nyt smartsystem, der hedder "SAPHI", så det kører ikke "Android" på godt og ondt.
Det er deres entry-model, hvor man må nøjes med en lidt dårligere billedprocessor, end de dyrere modeller i deres program.
Ligesom de fleste andre Philips-TV kræver det, at man bruger lidt tid på at få et ordentligt billede, da de har en anden billedfilosofi end andre mærker, som ikke harmonerer med et korrekt billede.

Med mindre man ikke kan undvære Ambilight, kan jeg ikke se nogen grund til at vælge det fremfor Samsungen, der er 800 kr. billigere i øjeblikket...
Ja okay, tak for svar.
Jeg blev nok bare lidt betaget af det, udelukkende på baggrund af at whathifi har kåret det som det bedste budget tv.
Men hvis det forholder sig sådan, så er det da klar at de 800 ikke giver mening at give mere for ambilight.
Jeg var blevet lidt hooked på SK8100, men læste bare lidt skidt om det på en engelsk hjemmeside. Kan bare ikke se nogle, lige så gode bud i det prisleje. Jeg har allermaks 4500.
Af Rodding
#298518
Så er LG 55SK8100 her til aften blevet købt og lige sat op nu. Skal finde nogle indstillinger på nettet, og så lege lidt med det i morgen.
Tak for hjælpen indtil videre.
Af Rodding
#298873
Jeg er yderst tilfreds.
Alt kører upåklageligt, lige fra apps, til webbrowsing, og så er fjernbetjeningen dejlig og nem at bruge.
Jeg har meget svært ved at se, hvordan man skal kunne få et bedre tv til de penge. Er virkelig imponeret over billedet, synsvinklerne og ikke mindst designet, som jeg er ret vild med.