Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RasmusV
#297643
Endnu et ønske om hjælp til ny TV.

I weekenden døde mit Panasonic vt30 af efter 7 års tro tjeneste. Tak til dette forum for hjælp, da jeg skulle vælge den gang.

Nu skal jeg så på jagt igen, og har brugt de seneste aftener på at læse test, utallige indlæg her på siden.
Alligevel kunne jeg godt bruge et par hurtige råd, inputs eller hjælp, inden jeg tager ud og ser på varerne.

Jeg har behov for et 55”. De primære behov er til streaming, flow-TV og fodbold. Meget lidt gaming. Budget max 10k (gerne mindre).TV skal være væghængt.

Ud fra andre indlæg kan jeg se at de oplagte kunne være:
- Sony XF90, kan se det får god omtale til pris, (ved jeg kommer til at hade den remote) til ca 7000,-
- LG c8 til knap 9000,- eller LG b8 til 8000,-
- Samsung Q8 til 10.000,-. Kunne også være NU8005, men kan kunne finde dette til fin pris på 65”. Købte for små 2 år siden et MU6475 til min knægt, og er ret positiv over Samsungs brugerflade.

Er der noget der stikker helt ud i forhold til andre modeller, eller er der nedsatte modeller som I ser jeg har overset?

Vh Rasmus
Af Supergris
#297647
Du skriver, du har behov for et 55", men hvis du har pladsen, så overvej et 65"...

Hvis du er fast på 55", ville jeg personligt vælge et LG B8 eller C8, da du virkelig får meget TV for pengene.
Forskellen mellem de to er processoren, hvilket i teorien skulle give lidt fordele mht. billedkvalitet, men i praksis skulle det ikke være noget, den normale forbruger bemærker, så du må selv afgøre, om du synes, det er de godt 10 % mere værd...
Senest rettet af Supergris 21. maj 2019, 03:08, rettet i alt 1 gang.
Af RasmusV
#297648
Hej Henrik

Tak for dit input. Ja, har flere gange set på tilbudene.
Kan se at jeg også er nødt til at overveje Sony AF8.
Af PeterD
#297649
Det er valget mellem LCD "tilsat en masse pæne ord" eller OLED.

Når du kender plasma så er det naturlige skridt OLED
Af Beckham
#297650
Enig med de andre...OLED virker oplagt. Men hvis du kan få plads til en 65", så ville jeg bestemt overveje en 65" lcd fremfor OLED. De 10" ekstra gør bare en forskel.
Af bromberg
#297652
Hmmm. Jeg havde selv vt30 og var glad for det. Da det gik i stykker var oled umulige at betale og reelt havde jeg kun lcd som mulighed. Det endte i et cx700 Panasonic og det var nu et fornuftigt tv, men jeg savnede alligevel noget.
Skiftede året efter det ud med et oled b6 og fik igen den plasma feeling som jeg havde savnet.
Det var 55” jeg havde her. I sommers faldt jeg over et e6 65” og idag ville jeg nok som der nævnes vælge 65 lcd over 55 oled.
Med andre ord, til mit behov (som også er ændret igennem de senere år) så oplever jeg overgang fra 55 til 65 som en sjovere opgradering end lcd til oled.
Af RasmusV
#297655
Tak for de mange input.
I forhold til afstand til sofa, kunne 65" godt være aktuelt. Men Tv skal placeres mellem to døre og her bliver det simpelthen for stort, hvis jeg skal få plads til et Tv med bredde på ca 145cm.